Recepten

Hallo,

Heeft iemand hier een lekker recept voor nasi en macaroni voor een meisje van 8 maand wat wij zelf ook kunnen eten? De macaroni maak ik zelf altijd met ketchup maar lijkt ne niet heel gezond en de nasi of bami met een zakje
 
Je kunt de saus maken door groenten met tomatensaus (gepureerde tomaten) te maken. Zo krijgen jullie groenten binnen en kun je zelf bepalen hoeveel zout en kruiden je erdoor doet.
 
Wij maken pasta met verse groenten, Italiaanse kruiden en tomatenpuree. We gebruiken geen zout. Onze dochter is er gek op. Ze eet zelfs de prei, die ze bij andere gerechten eruit vist.
 
Wij maakten hier ook saus van een courgette, 2 (rode) paprika's en een stuk of 10 tomaten. Uitje fruiten en groenten erbij en een minuutje of 10 laten bakken. Dan pureren. Kunt er nog worst of gewoon gehaktballetjes bij bakken als je vlees wilt. Voor kruiden wat oregano en zout en peper erbij. Toen mijn zoon zijn groenten niet echt wilde eten, was dit echt ideaal.
 
uitje met knoflook fruiten, wat peper, gedroogde tijm en oregano erbij, Zak voorgesneden macaronigroenen erbij, als alles goed geslonken en wat gebakken is, een pakje Heinz tomatenblokjes erbij (die heeft het minste zooi en zout erin). Als je gehakt toe wilt voegen kan dat.
wij gebruiken mini penne ervoor, maar grote macaroni kan ook, dan kunnen ze zelf stukjes pakken en kun je zelf ook lekker eten. 
Deze vindt mijn dochter ook heerlijk:
halve cup cashewnoten met een halve cup water pureren, en bewaren voor zo. 
1 ui en 2 tenen knoflook bakken met peper, gedroogde tijm en oregano. 1 zakje baby spinazie fijngesneden erbij laten slinken. 1 pakje heinz tomatenblokjes en 2 grote eetlepels heinz tomatenpuree erbij, 2 eetlepels gistvlokken en een hand fijngesneden basilicum. Als laatste de cashewsaus erdoor roeren. 

serveren met minipenne en evt een stokbroodje. 
 
Ik heb destijds het boek Mag ik nog een hapje? gekocht. Komen verschillende wereldgerechten aan bod die ook voor ouders lekker te eten zijn zodat je niet apart hoeft te koken. Surinaamse spaghetti en de nasi uit dit boek zijn hier een hit :)
 
[quote quote=10479382]Ik heb destijds het boek Mag ik nog een hapje? gekocht. Komen verschillende wereldgerechten aan bod die ook voor ouders lekker te eten zijn zodat je niet apart hoeft te koken. Surinaamse spaghetti en de nasi uit dit boek zijn hier een hit :)[/quote]Dank je wel. Ga even googele na het boek
 
Terug
Bovenaan