Recepten

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden,

ik heb nu al twee heerlijke recepten voorbij zien komen....is niet leuk misschien om hieronder eens een paar lekkere recepten neer te zetten, nu de feestdagen ook in zicht komen en de standaard snacks of maaltijden weer een beetje te saai zijn!!

Ik zal even spitten in mijn receptenboekje, want ik heb er nog eentje voor heerlijke gehaktballetjes!!

Groetjes
Angelique

Nodig:
- 500 gram rundergehakt
- 10 eetl. paneermeel
- 1 ei
- 1 ui, zeer klein gesneden
- 2 theel. knoflookpoeder
- 2 theel. djahé (conimex)
- 1 theel. laos (conimex)
- 1 theel. serehpoeder (citroengras)
- 2 theel. sambal oelek
- 3 eetl. ketjap manis
- 1 eetl. mosterd
- zout
- olie

Bereiden:
Meng het gehakt met het paneermeel, het ei, de ui, alle kruiden, sambal, ketjap, mosterd en zout (naar smaak!) en vorm hier uiteindelijk de balletjes van.
Bak de balletjes in de olie mooi bruin en gaar!

Tip:
Lekker variatie is 2 eetlepels pindakaas door het mengsel of een gemalen pinda er door heen (cashewnoot bijvoorbeeld).

Veel succes ermee!! Hoop dat ze lekker smaken!

up!

zag nog net je berichtje helemaal onderaan. Heb zo geen recept bij de hand maar wou dit onderwerp toch even naar boven zetten. Wie weet heeft er iemand van het weekend iets lekkers gemaakt?

Groetjes

Hoi,
ik ben niet echt een keukenprinces maar dit vind ik een handige site:

http://www.jannekes.nl

makkelijke recepten, ook voor warme en koude borrelhapjes, ze hebben nu ook een afdeling Sint en Kerst zag ik,

groetjes van Sonja en succes met kokkerellen!

Hoi meiden,

wij halen wel vaak recepten van:

www.dekeukenkikker.nl

Vind ik leuke en makkelijke recepten.

Groetjes
Inge

He de link werkt niet, nog een keer proberen:

http://www.dekeukenkikker.nl

Hoi Meiden,

bedankt dat jullie allemaal meedenken, de eerst link heb ik tussen mijn favo's gezet, die kan ik nogeens nalezen....maar niemand heeft een speciaal recept ofzo van iets echt super lekker maar wat je niet volgens de standaardrecept maakt!

Groetjes
Angel

Leuk topic!! Ik ben iemand van de kleine hapjes dus misschien kunnen we wat leuke ideen uitwisselen.

Het recept van de gehaktballetjes ga ik zeker een keer uitproberen....

In het kort een paar ideeen, de meeste spreken voor zich (vragen zijn altijd welkom!)

Tortilla-rolletjes met roomkaas en rauwe ham

De tortilla's insmeren met roomkaas (nee het wordt niet te nat) en dan plakjes rauwe ham, oprollen en in stukjes snijden evnt met prikker!

Komkommerschuitjes met salade

komkommer schillen en in de lengte doormidden snijden en dan   (+/-) in 4en Met een theelepel een bolletje uitscheppen (randen dus wat hoger later voor eruit lopen) en dan een salade naar smaak erin, bijv Ham-prei salade, kip-satesalade etc

voor de kids

versierde soepstengels
Het uiteinde vd soepstengel in de boter dopen en dan in bijv de kleurenhagelslag, muisjes, chocoladehagelslag etc
Voor de hartige versie in de smeerkaas dopen en dan hamsnippers (heel fijn gesneden en kort van te voren klaar maken!!!)

eet smakelijk

groetjes
Achnita

Terug
Bovenaan