Recepten!

Op verzoek van Mickey hier 2 lekkere pastarecepten.

Pasta met courgette en tonijn -  2 personen  
- Fussili (pasta)
- 2 blikjes tonijn in olijfolie
- 1 grote ui
- 2 courgettes
- Witte (droge) wijn om af te blussen
- Knoflook / provinciaalse kruiden / zout en peper
- Crème Fraiche (klein bakje)

Pasta koken. Ondertussen de ui snipperen, courgette in stukjes snijden en roerbakken in de wok. Tonijn uit laten lekken en erbij doen. Afblussen met witte wijn (2 glazen ongeveer) en even laten inkoken. Knoflook, peper, zout en flink wat provinciaalse kruiden erbij doen. Creme fraiche erbij doen en saus over de pasta doen!
Pasta met spinazie, spekjes, champignons en boursin - 2 personen
- Fussili (pasta)
- 1 grote ui
- dubbelpakje magere spekreepjes
- 2 bakjes (kastanje)champignons
- Pak deelblokjes spinazie
- Knoflook, peper en zout
- Pakje Boursin (half pakje is voldoende)

Pasta koken. Ondertussen ui en champgnons snijden. Ui fruiten, spekjes erbij, even aanbakken. Champignons erbij en goed roerbakken. Deelblokjes spinazie erbij en ook  de knoflook, flink wat peper en zout. Als laatste de Boursin erbij doen zodat het lekker romig is en de saus kan over de pasta.

Bon appetit!

Wie heeft er nog meer een lekker recept?

Greets, Janneke

Hahah Janneke, zo weer een idee voor een topic geboren ;-) Maar ziet er erg lekker uit, ga ze beide proberen hoor! Zal ook gauw eens receptje toevoegen, maar 'k  ga nu lekker slapen... lig met laptopje op bed..

truste

Hi Janneke,

Heb em geprobeerd hoor, de pasta met tonijn, hmm errug lekker!!

Waar ik momenteel ook bijna elke dag wel zin in heb is stampot, liefst rauwe andijvie, heel gewoontjes, met andijvie en spekjes, of pasta carbonara, met ham, ontbijtspek (broodbeleg, in reepjes gesneden) ei, knoflook, peterselie, ui en een beetje finesse koksroom.

binnenkort meer

x Mick

Hey Mickey,

Goed om te horen!!!! :-D
Grappig, ik ben deze hele zwangerschap ook al dol op Hollandse kost (especialially andijviestamp met kaas, worst, spekjes en geraspte kaas...) en pasta's.
Ben alleen niet zo van het lang in de keuken staan, normaal wel.

Krijg jij ook een jongetje?

Groetjes Janneke

Ha Janneke,

Ja, ook een jongetje voor ons :)

Ik ben ook van de Hollandse kost idd en de pasta's. Normaal ook gek op wokschtels en chinees, indisch etc. maar daar moet ik nu helemaal niks van hebben...

lfs

Terug
Bovenaan