recessie voelbaar!!!

A

Anoniem

Guest
Ook bij ons is de recessie er toch een beetje ingeslopen. ik werk in de kinderopvang, maar moet zeggen dat er op de groepen niet echt iets voelbaar is, we hebben het nog steeds hartstikke druk.

Gisteren had ik mijn functioneringsgesprek en contractverlengingsgesprek en toch wel een beetje tot mijn schrik heb ik een contractverlenging van een half jaar gekregen.

Dat was echt wel een stuk minder dan waar ik op gerekend had. Ik was in het slechtste geval uitgegaan van een verlenging van een jaar.

Dus ben nu wel erg teleurgesteld, maar ook weer een beetje onzeker over de toekomst.
We zouden eigenlijk gaan klussen voor een tweede, als mijn uitslag van de biopsie goed zou zijn morgen, maar ben nu eigenlijk aan het twijfelen, wat verstandig is.

Wat kunnen jullie mij adviseren, ik weet me nu ff geen raad met mn rammelende eierstokken!!

Groetjes Martine

Tja, dit soort beslissingen kun je natuurlijk alleen zelf maken. En het vervelende is dat je zelf ook niet in de toekomst kunt kijken wat er gaat gebeuren. In mijn omgeving liggen er ook een aantal mogelijke ontslagen op de loer, met name voor vaders van jonge gezinnen. Heel erg naar allemaal!

Ik hoop voor je dat je er uit kunt komen en dat het allemaal goed gaat!

Groetjes, Marisa

Hoi Martine,

Jammer dat de verlenging zo tegen viel. Ik kan me voorstellen dat het een hoop onzekerheid geeft. Ik persoonlijk zou wel gewoon voor een tweede gaan als het kriebelt. Je bent als zwangere vrouw in Nederland zo goed beschermd dat je nooit zonder geld komt te zitten. Ze mogen je ook niet zomaar ontslaan dus je staat er altijd goed voor. Mijn contract is ook niet verlengd in de zwangerschap, voornamelijk omdat ik de hele 9 maanden in de ziektewet heb gezeten. Maar ik kreeg keurig betaald en gewoon zwangerschapsverlof. Na die tijd kun je dan eventueel rustig op zoek naar werk. Ik denk dat de drang om moeder te worden zo sterk is dat je die eigenlijk niet om praktische zaken uit moet stellen.

groetjes Linda

Kan me voorstellen dat je twijfelt. Maar als het zo erg kriebelt, zou ik er gewoon voor gaan!

Hi,

Ik herken je probleem met 'gaan voor nr 2' ...

Ben erg druk met zoeken naar nieuwe job, maar ook wij willen graag ervoor gaan...
Nu werd mij zelfs vandaag nog gevraagd in gesprek of wij dat willen, want dat bedrijf wil niet na een paar maanden iemand weer kwijt zijn. :-(
Weet dat ze dat niet mogen vragen, maar ik had er dit keer niet zo'n moeite mee.
Ken degene die het vroeg en wilde wel eerlijk zijn.
Mocht ik de job krijgen en ik heb gelogen komt dat altijd uit dus vandaar...
Maar ja, wat nu?! Heb eigenlijk ook wel rammelende stokkies   maar geen baangarantie en dat vinden we allebei wel erg belangrijk ivm financien.

Even afwachten nu of ik dan nu eindelijk een nieuwe job vind (heb nog wat dingen lopen!!) en dan kunnen we misschien eraan gaan werken...

Sannemmas

Moeilijke keuzes, denk dat je toch naar je gevoel moet luisteren en het er goed met je partner over hebben. Vind het op het moment ook best eng, ben zelf nu 11 wk zwanger en als je al die verhalen hoort over de recessie, dan twijfel ik wel eens.. doen wij er goed aan... net andere auto gekocht, willen nog een dakkapel doen enzo... Het zijn erg moeilijke tijden waardoor je er net ff wat langer bij stilstaat dan normaal......

Succes met je beslissing.

gr. Ilone

Oe dat is wel moeilijk zeg...
Ik denk allereerst dat je echt niet de enige bent hoor, je hoort het overal, mensen krijgen geen vaste contracten meer want eerst word echt 3x een tijdelijk gegeven.. Bij ons op het werk worden er ook mensen op straat gezet, zelfs mensen met een vast contract dus hier is het ook duidelijk merkbaar..
 Ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent en dat soort dingen, maar als ik in jou situatie zou staan zou ik toch ff dat half jaartje wachten.. Wellicht krijg je dan wel een vast of iig een jaarcontract..   Anders ben je in het slechtste geval zwanger en heb je geen baan meer, zit je denk ik ook niet op te wachten..
Succes, want het is een lastige situatie

Tja.... het is lastig nu. Maar zekerheid heb je nooit. Mijn man had een contract en komt op zijn werk en het bedrijf is ineens failliet....
Dus nu zit hij zonder werk, terwijl de tweede over een paar weken wordt geboren.
En als je uitkomt met financien als je een uitkering hebt dan zou ik er gewoon voor gaan, maar ja het is een overweging die je moet maken.

groetjes Mariska

Terug
Bovenaan