Rechter zij

Ik heb in het begin ergens gelezen Dat het niet goed is om op je rechter zij te liggen/slapen. En dat doe ik wel af en toe maar ik heb steeds zo iets van kan dat kwaad, en als ik dan bewegingen voel denk ik gaat het wel goed, maar ja op mijn linker zij enmijn rug ligt ook niet steeds lekker.

Volgens mij is dat meer voor je eigen organen en een beetje dat misschien de doorbloeding naar de baby minder is.

Ik begin zelf altijd op m'n linker zij maar wordt snachts vaak wakker op m'n rechter.

Ik denk dat zolang jij je goed voelt en het met de baby goed gaat, het niet erg is.

Omdat je buik nu zo zwaar is drukt het gewicht op de grote slagader waardoor er minder zuurstofrijkbloed naar je beeb gaat. Nu zal dit ongetwijfeld waar zijn, maar ik heb bij mn dochter ook altijd op de rusg geslapen en heb er nooit geen last van gehad. Deze keer vind ik het niet fijn dus daarom lig ik op mn zij.

Ik lig nu ook het fijnste op de rechterzij, de linkerzij is momenteel niet fijn omdat de kleine daar met de rug ligt.

Ik zou dus zeggen ga liggen zoals jezelf fijn vind. Slapen word al steeds moeilijker nu dus geniet ervan als je een fijne houding hebt gevonden!

Liefs ciomama

op de zijde is goed!

op de buik is logisc niet goed
op de rug niet ivm de hoofdslagader die ook naar je kindje loopt, dus niet zo handig om die af te sluiten

linkerzij is idd meeste zuurstof maar rechterzij is ook goed

ik wissel af ivm bekkenpijn en ribbenpijn
zelf lig ikhet liefste links maar deze kleine prefereert rechts, dan gaat zij ook rechts liggen slapen, net als een katje die zich tegen je buik oprolt

Terug
Bovenaan