Rechterborst geeft veel minder melk?

<p>Mijn dochter Hilde is nu 3.5 maand en drinkt volledig borstvoeding. </p><p>Laatste dagen drinkt ze later op de dag aan de rechterborst heel onrustig, en het liefste helemaal niet. Als ik helemaal over de heenhang, dan gaat het wel. Links drinkt ze dan prima.. Met afkolven komt rechts ook minder uit. Dat was altijd al zo. Rechterborst is ook veel kleiner. </p><p>Kan het zijn dat rechts de productie minder is of zelfs terugloop en hoe kan ik dat dan het beste stimuleren? </p><p>Groetjes Brenda</p>
 
Hoi Brenda Er zijn meerdere vrouwen waarvan 1 borst altijd minder productie geeft. Ik heb ook dat me linkerborst minder produceert dan me rechterborst. Maar als je kleintje erg tevreden is en heeft genoeg binnen wat je kunt zien als de plas luiers hoef je nergens zorgen om te maken. Wat wel kan helpen is om de linkerborst om de 2 uur af te kolven zodat de productie omhoog gaat of je legt je kleintje steeds vaker aan de linkerborst.. Maar als je kleintje gewoon genoeg heeft heeft die genoeg toch ( trouwens kolven zegt nooit precies hoeveel je werkelijk hebt je kleintje zal veel meer drinken dan dat je kolft ) Heel veel Liefssss!!!! 
 
Hoi Brenda Er zijn meerdere vrouwen waarvan 1 borst altijd minder productie geeft. Ik heb ook dat me linkerborst minder produceert dan me rechterborst. Maar als je kleintje erg tevreden is en heeft genoeg binnen wat je kunt zien als de plas luiers hoef je nergens zorgen om te maken. Wat wel kan helpen is om de linkerborst om de 2 uur af te kolven zodat de productie omhoog gaat of je legt je kleintje steeds vaker aan de linkerborst.. Maar als je kleintje gewoon genoeg heeft heeft die genoeg toch ( trouwens kolven zegt nooit precies hoeveel je werkelijk hebt je kleintje zal veel meer drinken dan dat je kolft ) Heel veel Liefssss!!!! 
 
Hi Brenda, bij mij lijkt ook een kant meer productie te hebben en die kant is sowieso ook de 'lievelingskant' van mijn zoontje. Wat bij mij goed helpt is om de andere borst goed (leeg) te laten drinken is om hem in de rugbyhouding te leggen, dan drinkt hij een stuk effectiever aan de minder-productief-lijkende borst. Groetjes
 
Terug
Bovenaan