Rechtop zitten; mag dat?

Zoë is nu van zaterdag 10 weken oud. Al vanaf dag 1 tilt ze haar hoofd op en nu houdt ze dat zo dus ook al een aantal minuten vol. Sinds de vorige week wil ze steeds zitten; ze doet haar handjes om mijn duim, tilt haar hoofd op en trekt haar benen op en trekt zich zo rechtop. Nu heb ik gehoord dat dat niet goed is voor de rugspieren, maar ze word echt boos als ik haar snel weer neer leg...
Hoe doen jullie dat?
Groetjes Ylona

Hoi!

Anne doet dat ook hoor! In de box liggen vindt ze maar niks, maar zitten is geweldig! Ik heb de wipper in de box gezet, zodat ze aardig in het rond kan kijken en heb de kinderwagen tot wandelwagen omgebouwd. Mevrouw vindt het allemaal geweldig!
Zowel in de wandeleagen als in de wipper zit ze niet helemaal rechtop. Ik zet 'm zo dat ze goed om zich heen kan kijken, maar niet alleen op haar ruggetje steunt.
Op schoot zit ze wel rechtop en ik denk niet dat het veel kwaad kan. Anne gaat ook gillen als het genoeg is geweest. Verder denk ik dat het alleen maar goed is voor haar spiertjes. Met liggen, zitten, half zitten stimuleert ze al haar spiergroepen. Ook gebruikt ze als ze dan beweegt en enz.  Natuurlijk moet het niet te lang, maar zolang het leuk vindt.  
Anne is overigens wel iets ouder (17 weken, maar doet en wil  dit al 1,5 maand).

Groetjes,
Natasja  

Hoi Hoi,

Ik zou gewoon lekker doen wat jouw kindje aangeeft. Ze kan zelf toch haar hoofdje goed omhoog houden? Nou dan kan ze dus ook prima rechtop zitten. Je hebt waarschijnlijk gewoon een sterk en snel babytje. Jeske is nu 13 weken en kan met hulp van 2 vingers ook rechtop zitten. Ze kan zichzelf nog niet optrekken zoals jou kleintje. In het oei ik groei boek staat wat jij eigenlijk doet met jou kleine als oefeningetje voor het groeisprongetje met 12 weken. Dan is die 2 weken toch geen ramp lijkt me.

Terug
Bovenaan