Red bull zonder suiker en cafeïne, bestaat dat?

Zoals de titel al zegt, bestaat er een drankje wat smaakt naar red bull maar waar geen cafeïne en suiker inzit?

Ik vind de smaak van red bull namelijk heel lekker maar drink dit bewust niet vanwege de suikers en cafeïne. Ik vroeg me dus eigenlijk af of zoiets bestond :)
 
Als je het heel graag wilt drinken raad ik de zero variant aan. Dan heb je de suikers niet. Wel de cafeïne maar het cafeïne gehalte van redbull is per 250 ml 80 mg, waar het bij filter koffie ong. 110 mg per 250 ml is. Koffie mag tijdens je zwangerschap ook gewoon (met mate natuurlijk) dus de hoeveelheid cafeïne in een blikje redbull zal ook geen kwaad kunnen. Tenminste, als dat de reden is waarom je een alternatief zoekt.
 
Ik doe heel af en toe een half blikje drinken. Die deel ik dan met me man. Bij de 1e niet gedronken nadat ik wist dat ik zwanger was. Kwam er pas met 8 weken achter. Daarvoor was ik ook een energiedrank verslaafde bijna. Iedere dag zeker 2 blikjes. Bij de 2e heb ik helemaal niet aangeraakt tot de dag voordat ik bevallen ben. Kon het niet meer volhouden na 9 maanden. Toen bevallen met 39.6. Nu met de 3e kijk ik niet meer zo kritisch. Bij de vk zeggen ze ook dat je alles gewoon mag op rauwe producten na maar alles met mate.

Als je straks echt erge behoefte krijgt aan zulke dingen gewoon niet teveel en te vaak doen. Ik drink het gemiddeld 1 x in 8 weken en dan halfje. En dan let ik wel op dat ik geen koffie meer drink rest van de dag
 
Maximale cafeïne-innameBij kinderen en tieners worden respectievelijk een maximale inname van 2,5 mg/kg lichaamsgewicht/dag en een maximale totale cafeïneconsumptie van 100 mg/dag beschouwd als grenswaarde waarboven gedragswijzigingen kunnen voorkomen (zoals rusteloosheid, prikkelbaarheid en angstgevoelens) alsook slaapstoornissen en een mogelijke aantasting van de ontwikkeling van het zenuwstelsel. Een te hoge cafeïne-inname kan ook leiden tot een sterke daling van het kaliumgehalte in het bloed (zie voor meer informatie e-book Alles over Kalium).

Bron: https://www.voedingonline.nl/page/Nieuws/Bericht/643/Cafeine-in-energiedranken-en-energiesnoepjes
 
Ik zou het dus gewoon niet doen, zo'n ein lijfje kan daar helemaal niks mee. Mocht je het écht heel belangrijk vinden dan misschien een keer zo'n snoepje. Heb het ook overwogen toen ik zwanger was hoor maar dacht de leeftijdsgrens voor dat spul is eigenlink 14 jaar dan wil ik dat m'n ongeboren kindje niet meegeven.
 
 
Ik drink normaal één blikje, niet meer en niet minder, zodra ik m'n ogen open doe. Ik Drink geen koffie, dit is mijn koffie. Bij eerste zwangerschap vanaf moment van positieve test geen enkel blikje gedronken. 
Nu ben ik wat milder voor mijzelf, 1 a 2x per week drink ik een half tot heel blikje. Inderdaad wel de zero, maar die dronk ik sowieso al. Ben er van overtuigd dat ik prima zo'n blikje kan drinken, als anderen elke dag een kopje koffie drinken. 
 
Terug
Bovenaan