Red Bull?

hallo dames misschien een domme vraag.
maar...
mag je Red Bull als je zwanger bent.
 ben nu 18 weken en heb vandaag het goedje gedronken, eigelijk direct daarna vroeg ik me af of het wel mag?
ik drink geen koffie of thee.
als iemand het weet dat heel graag hulp ;-)

x

Ik heb laatst (ruim voor ik zwanger werd) op tv een documentaire gezien over Red Bull en andere energydrinks. Het blijkt véél  meer troep  te zijn dan ik dacht, sindsdien heb ik het niet meer gedronken!

Normaal gesproken is 1 drankje op zich niet heel erg, maar wel als je er meerdere achter elkaar neemt of bijvoorbeeld tijdens het sporten. Jongeren drinken soms wel 10 blikjes op een dag, dat kan echt hartkloppingen e.d. veroorzaken. Je lichaam is daar niet tegen bestand! Ook tijdens sporten is het erg slecht, je droogt er van uit.
Misschien overdreven, maar ik denk dat voor die kleine 1 blikje ook voelt alsof hij er 10 gehad heeft?

Je voelt je nu volgens mij niet raar of zo anders had je het wel gemeld, maar ik zou het voortaan niet meer doen als ik jou was.

Groeten,
Floppie

PS Ik wil niemand bang maken, maar ik was zelf een beetje geschokt toen ik die uitzending had gezien. Daarvoor dronk ik geregeld een blikje!  
Ik wilde deze info graag delen met anderen die bewust met hun gezondheid omgaan.

niet doen!!!! behalve de grote hoeveelhied cafeine zit er veeeeel meer andere troep in zoals taurine etc.. niet schuldig voelen over wat is gebeurd, maar ik zou het zeker niet nog een keer doen.

Ik heb het heel mijn zwangerschap ook niet gedronken.
Mij is verteld dat het schadelijk is voor de kleine, met name de eerste weken!
Maar nu moet ik zeggen dat er wel vaker 'fabeltjes' verteld worden over voeding maar goed beter het zekere dan het onzekere toch?

Fijne zwangerschap nog verder.
Groetjes Maaike

Hoi,

Ik heb het tijdens de zwangerschap van mijn zoon wel eens een enkele keer gedronken in totaal 2 keer misschien.. voordat ik er achter kwam dat ik zwanger was zat ik in mijn examenweek en heb toen wel wat red bull gedronken.. Mijn zoon is kerngezond en  loopt 6 tot 8 maanden voor in zijn ontwikkeling..

Ik heb het dus vanaf dat ik t wist geprobeerd niet te drinken omdat het sowieso bende is en heb het daarna eigenlijk ook niet meer gedronken maar ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken.

Ik drink sowieso nooit koffie, rook niet etc etc dus ik kan me zo voorstellen dat iemand die de dag begint met 3 bakken koffie en ook nog is volop aan de red bull zit niet super bezig is.. Ik ben nu zwanger van de 2e en drink het helemaal niet.

Ik merk zelf dat mijn baby al enorm onrustig wordt als ik een klein beetje cola drink. Ik drink verder geen thee of koffie of wat dan ook en hooguit een keer per week een klein glaasje cola. Door de heftige reactie van onze beeb probeer ik het allemaal zo min mogelijk te drinken.

Red Bull is inderdaad echt  'tuig' en ik zou er wat dat betreft toch voor kiezen om het niet te drinken. Voel je niet schuldig over wat je al gedaan hebt, maar wellicht is het een idee om er mee te stoppen. Maar dit is natuurlijk je eigen keuze.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan