Red om de 4 uur niet

<p>Hoi lezers </p><p>mn dochtertje is nu 17 weken, gecorrigeerd 13 weken. </p><p>Ze krijgt 6 flessen van 165 ml op een dag, om de 3 uur. Ze mag allang 180+6 maar ze red om de 4 uur niet, want dan mag ze nog maar 5 flessen op een dag. Ik begin wel te merken dat ze aan die 165 ml per keer echt te weinig heeft, ze heeft echt nog wel honger en soms kondigt ze zich al na 2,5 uur aan, ik rek dan wel tot bijna 3 uur. Ze krijgt sinds 2 dagen ook fruit en ze eet alsof ze nooit eerder heeft gedaan. Ben gestart met meloen en ze zit zo heerlijk te sabbelen en te eten dat ze vanmiddag zelfs boos werd toen het op was haha! </p><p>Heeft iemand tips? Dankje jullie alvast </p><p>(aan cb vraag ik het niet, daar ben ik ondertussen zo klaar mee, alleen kinderen uit het boekje zijn oké en wat een beetje afwijkt kan niet volgens hun.. zo moe van) </p>

Onze kleine was 2,5 week te vroeg geboren. En at ook al heel snel meer. Onze kinderarts was voorstander van voeden op verzoek en wij ook. We geven zoveel ze wil, vaak de eerste en laatste fles dus extra geven en de overige flessen kunnen dan hetzelfde blijven. Dat werkte bij ons super goed. Maar hadden daardoor niet altijd echt een vast schema 

Dank voor je reactie. En was dat oké qua niet teveel voeding binnen krijgen? Ik lees dan ook vaak dat ze niet meer dan een liter mogen drinken vanwege de nieren en dat de maar 30 (?) schepjes voeding mogen 

Om mee te beginnen ik geef Bv op verzoek, dus heb niet zo veel verstand van FV..
Maar wat ik vooral niet begrijp is dat ze idd zoo moeilijk doen bij flesvoeding, met maximale hoeveelheden en totaal aantal flessen.
BV op verzoek is helemaal het ding, niemand weet hoe veel ze krijgen en ze mogen zo vaak als ze willen.. Waarom mag dat bij Fv dan niet?
Dus ik zou als je kindje echt honger heeft gewoon meer geven. Je neemt zelf ook extra eten en drinken als je honger hebt..

Hi,
Waarom biedt je haar die 180cc niet aan? Als ze door de huidige hoeveelheid om de 3 uur (of eerder) komt, heb je juist kans dat ze met 180cc langer door kan en dus wel om de 4 uur gaat komen. Misschien niet direct de eerste dag omdat ze moet wennen dat haar eetmomenten verschuiven door de nieuwe hoeveelheid maar dat zou uiteindelijk wel zo moeten werken. En als ze een paar dagen boven de 1 liter uitkomen, richt dat niet direct schade aan (als dat al gebeurd want ook daarover verschillen de meningen/onderzoeken) 
Succes! 

Het schijnt inderdaad iets te maken te hebben met de niertjes, dat je niet teveel mag geven.
Hier een meisje van 8 maanden die pas sinds kort meer dan 3 uur tussen de flessen laat. Wij probeerden altijd max. 1 liter water te geven. Nu ze ouder is, geef ik vaak meer water bij de flessen (bijv. 200cc water met 5 of 6 schepjes). Ik weet niet of dat ook al verstandig is bij jouw kindje.
Maar als ze honger hebben, hebben ze honger hoor! Ik kon me er ook druk om maken. En een week later weigerde ze ineens weer de helft van haar fles, kon ik me weer druk maken of ze niet te weinig kreeg, etc etc. Uiteindelijk krijgen ze toch wel binnen wat ze nodig hebben, denk ik dan maar.

Gewoon lekker je kleintje volgen, zolang het niet te gek wordt. Ik zat rond de 3 maanden met een enorm hongerige baby en ik dacht ook maar, als we maar niet over de liter heen gaan.
Ik heb toen gevraagd aan het CB of ik niet al met een papfles mocht beginnen (honger was vooral 's nachts). Dat mocht niet, maar ze zeiden wel dat ik best wat meer mocht geven. Iets over de liter heen was niet erg en in de praktijk drinken ze toch vaak niet veel meer dan dat. 

Mijn kleine van bijna 7 weken mocht maar 120 cc en dat vonden ze al vrij veel. Maar na een tijdje ging hij in eens hard huilen zodra zijn fles leeg was. Van om de 3/4 uur kwam hij steeds eerder. Toen hij om de 1,5 uur kwam was ik er klaar mee, ik heb zelf de kleine gewogen en zag dat hij best veel was aangekomen en op de bus van nutrilon stond hoeveel hij dan mocht en heb ik zelf de voeding verhoogd. We hebben het als laatste fles gegeven en hop een tevreden baby, 5 uur doorgeslapen. Baby blij wij blij.  Nu komt hij tussen die 5 uur wel eens voor een luier of voor zijn speen en als hij om de 4 uur komt prima.  Als wij honger hebben eten wij ook en waarom zou ik hem moeten laten huilen. Zolang ik idd maar niet boven die liter kom.  

Terug
Bovenaan