Reden tot keizersnee???

Hey meiden,

Ik plaats maar ff een berichtje hier, zit eigenlijk bij de novembermama's.Ben vandaag 36w3d zwanger van een mannetje!
Het is mijn tweede kindje, bij mijn zoontje heb ik een geplande keizersnee gehad omdat ie in een stuit lag, met 38w4d.
Het viel me heel erg mee, tuurlijk, de pijn daarna is niet grappig, maar over het algemeen heb ik er een goed gevoel over.
Nu ligt dit mannetje keurig met zn hoofdje beneden, dus niks zou een natuurlijke bevalling in de weg staan.
Maar...ons beebje is nog niet ingedaald, ik dacht dat dat dus niet perse hoefde, omdat het de tweede is, maar omdat ik een keizersnee heb gehad wordt dit gezien als de eerste.
Ook heb ik erg veel vruchtwater, wat eventueel ook kan duiden op zwangerschapssuiker.
Nu heb ik dus as di (37w1d)een groeiecho om te kijken of kindje groot is, en of ie dan wel of niet ingedaald is.Voor mijn gevoel dus nog niet, voel hem erg hoog, maar je weet het niet he?
Zou een niet ingedaalde baby, en te veel vruchtwater een reden zijn om een keizersnee te doen.Vooral omdat ik er natuurlijk al 1 gehad heb, lijkt me dan dat ze het dan sneller doen???

Hebben jullie ervaring met een niet ingedaalde baby, of te veel aan vruchtwater???

Liefs Anies

Hoi Anies,

Voor zover ik weet zijn niet alle kindjes ingedaald, bij sommige gebeurd dit nog tijdens de bevalling heb ik wel eens gelezen. Ik ben natuurlijk ook maar een leek op dat gebied, maar dat is wat ik weet. Overigens worden er via de natuurlijke ook kindjes geboren die te vroeg geboren worden en ook nog niet ingedaald zijn Volgens mij staat dat een bevalling dus niet in de weg, maar er is natuurlijk nu nog wel een kleine kans dat de kleine nog draait als het nog niet is ingedaald.

Wat betreft het vruchtwater heb ik geen idee.

Volgens mij is 't overigens wel zo dat er het liefst zo min mogelijk keizersnede uitgevoerd worden, dus alleen als 't echt nodig is.

Succces dinsdag.

Hoi Anies,

Nou dat is zeker geen reden tot een keizersnede hoor. Bij onze oudste had ik ook veel vruchtwater en is hij pas tijdens de bevalling gaan indalen. Als je vliezen breken moet je wel gelijk gaan liggen en de vk bellen, maar verder is er geen enkele reden om een keizersnede te gaan doen hoor. Ik ben nu 38w1d zwanger van onze 2e. Ook deze is nog niet ingedaald en heb ik nog behoorlijk wat vruchtwater volgens de vk. Maar ik mag gewoon thuis natuurlijk bevallen hoor!

Groetjes Corina

Hoi Hoi
Mijn zoontje was ook niet ingedaald met 38.5dgn kreeg het advies mochten de vliezen breken om gelijk plat te blijven liggen.Maar ik moest nog een dikke week dus dat gebeurd niet zei de verloskundige maar 2dgn later breken mijn vliezen en mijn zoontje zakte gelijk naar beneden.Toen ze geweest was mocht ik gewoon opstaan en lopen .Ben ook nog gewoon thuis bevallen.Dus dit hoeft geen reden voor een keizersnede te zijn.

Succes Groetjes Anita

Hoi, mijn 1e kwam ook met een keizersnee...
Dat proberen ze juist uit te stellen...

Je mag ook maar 3keizersneeen ondergaan.
Ze hebben mij na 2wk zhuis opname, veel vruchtwater, zw.schapssuiker, te hoge onderdruk, 4dgn over tijd...
Eindelijk ingeleid, na een uur persen, keizersnee.
Heb nu ook zo iets van, als jullie twijfelen doe maar een geplande keizersnee en niet weer de hele circus voor niet...
Maar dat doen ze niet zo maar...

Suc6, Natasja

(oh, het hoofdje lag niet goed, daarom wou het niet!)

@ NHS, er zijn wel uitzonderingen op de 3 keizersnedes... kennis heeft er nu 3 gehad en dacht ook dat ze niet meer zwanger mocht worden, maar de gyn zei dat ze het mooi dicht hadden kunnen maken en dat het nog een keer zou kunnen.

Hey meiden,

Bedankt voor jullie reacties!
Ik ben benieuw naar e groeiecho di en of ze dan ook zien waarom het nog niet is ingedaald.
We zullen het wel horen, do moet ik dan weer naar de gyn.
Vindt het wel spannend allemaal hoor, vooral nu het steeds dichterbij komt!

LiefsAnies

hoi,

Waarschijnlijk is je kindje niet ingedaald juist door die grotere hoeveelheid vruchtwater.
Bij mij was alleen de 3e niet ingedaald toen de bevalling begon en daalde hij pas in toen de vliezen braken en had ik direct persdrang.

Bij de eerste keer toucheren kon de VK het hoofdje niet voelen, lag nog behoorlijk hoog (kon ik ook voelen) en toen de vliezen braken voelde ik hem echt zakken. Was best aparte ervaring haha.

En dat gevoel van persdrang klopte, want toen ik op het bed had weten te klimmen mocht ik direct persen. Dat duurde maar 4 minuutjes dus hij is uiteindelijk zo'n 10 minuten voor zijn geboorte ingedaald.

Maar ja... hij was wel de 3e natuurlijk en dan is het sowieso vaker voorkomend dat ze pas laat indalen.

groetjes,
Marije mv 3 jongens

Terug
Bovenaan