Redressie helm of iets anders?

<p>Hallo,</p><p>onze zoon van 4 maanden loopt al 8 weken bij de fysio voor zijn voorkeurshouding, maar het werkt volgens of nog niet genoeg. Hij ligt toch veel op zijn rug in de nacht, ondanks zij lig kussen etc.</p><p>Wat kunnen we verder nog doen? We doen alle oefeningen mogelijk en hij ligt veel op zijn buik.</p><p>Zijn er ook mensen die hebben gekozen voor een helm, en hoe was dat?</p><p>Alvast dank!</p>
 
Wij hebben ook bij een fysiotherapeut gelopen wegens een afplatting op het achterhoofd. Zij gaf aan dat van zo'n helmpje nooit bewezen is of het nu echt werkt, en het is ongelooflijk duur schijnbaar. Wij hebben het ook niet gedaan. Nu met zijn mooie dikke haar is het nagenoeg niet te zien, als ik voel, dan voel ik nog wel een afplatting zitten van ongeveer 2x2 cm. Hij is nu 16,5 maand. Onze fysiotherapeut vertelde dat het veelal uit zichzelf weg moet trekken,voor hoever het nog kan. 
Bij ons is het gelukkig precies op de achterkant en is zijn hoofdje mooi symmetrisch 
 
Onze zoon had ook afplatting. We volgden alle tips van de fysio maar het bleef toch heel lastig. Vooral tijdens slapen bewoog hij zelf naar zn achterhoofd.
Meer dan je best doen kan niet. Ter geruststelling; onze zoon is nu 2,5 jaar oud. Als je goed kijkt zie je iets van een afplatting, maar het is absoluut niet storend. Ik maakte me hier vroeger enorm druk om, zonde achteraf te zien. Probeer het ook een beetje los te laten. Een helmpje schijnt weinig effect te hebben zei onze fysio.
 
Hoi mama, dit ligt echt aan de mate van afplatting. Hij is nog jong dus kans dat het bijtrekt is groot. Een helmpje is idd niet altijd een oplossing. Daarnaast ook ongelofelijk duur. Maar zoals bij alles, echt doen waar je je zelf goed bij voelt. Jullie hebben het beste beeld op hoe ernstig het is. Succes!
 

Onze oudste heeft een helmpje gehad waardoor zijn hoofdje weer mooi rond is geworden. De afplatting was dermate flink dat we voor de helm hebben gekozen. Deze kosten werden trouwens vergoed door de verzekering.
Tips:
- je baby zoveel mogelijk vanuit de niet-voorkeurshouding benaderen; andersom in de box, bedje evt draaien, op aankleedkussen evt andetsom
- veel oefenen op de buik
- proberen hoofdje in de slaap naar de andere kant te draaien
 
Succes!!
 
Terug
Bovenaan