redressie helm, wie ook?

onze zoon wordt morgen door de fysio bekeken of hij een helmpje moet. Spannend, maar: doen we het ook???
Wie heeft hier al ervaring mee?
Uiteindelijk is het een cosmetische behandeling, hij heeft geen bewegingsbeperkingen (meer, maar opgelost door osteopaat)...

Lotte heeft vanaf 3 maanden fysio gehad en dat heeft zo goed geholpen dat ze geen helmpje nodig heeft. Over 3 weken wordt haar hoofd weer opgemeten en weten hoe het er nu voor staat. De fysio denkt wel goed. Toen het de eerste keer opgemeten werd zat ze op het randje voor een helm.
Wij hadden al wel het een en ander aan info opgezocht, omdat we er wel rekening mee hielden dat het nodig zou zijn.
En wij hadden besloten het wel te doen mocht het nodig zijn, ookal is het effect niet bewezen. Meestal heeft het kind er weinig last van en is het een relatief korte tijd, met 1 jaar gaat de helm altijd af.
En ik zou het erg vinden als je er iets aan had kunnen doen, maar het niet gedaan zou hebben en het erg zichtbaar zou blijven.
Succes!

ik heb meer kids op de creche met een helmpje gehad. vooral jochies. ook als ze groter worden blijf je zien dat het hoofdje a/symetrisch is. de meeste ouders gaan dan toch voor een helmpje zdat het hoofdje mooi rond word. ik denk dat ik het zelf wel zou doen.

Hoi,

stas heeft ook vanaf 3 maanden fysio gehad. Dit heeft ook heel goed geholpen. Hij hoeft nu geen helmpje. Ook wij hadden besloten als het nodig zou mogen zijn om hem dan een helmpje te laten aanmeten. Ik werk ook in de kinderopvang en heb ook al verschillende kinderen gehad met een helmpje. De kinderen hebben er zelf bijna geen last van alleen als oudres is het inderdaad niet zo leuk. je kunt niet meer echt lekker met de kleine knuffelen enz. Maar als het iets zou kunnen helpen...
Heel veel succes ermee.

Terug
Bovenaan