Redressie helmpje

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Goedemorgen dames,</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Allereerst; ik weet dat ik veel info op internet kan vinden maar lees veel liever verhalen van mensen met ervaring hierover.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Onze zoon is nu 24 weken.  Hij is met 6 en 7 weken naar de osteopaat geweest voor zijn nekje, deze zat helemaal vast maar is na die 2 behandelingen helemaal los. Echter was het toen al te laat. Afgeplat hoofdje aan 1 kant. Kinderfysio geregeld over de vloer gehad, maar alles wat wij doen/gedaan hebben heeft niet geholpen. De afplatting verdwijnt niet.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Na vele gesprekken tussen man en mij, staan wij er voor open om hem een redressie helmpje te laten aanmeten. De afplatting is zo duidelijk zichtbaar. Ik wil gewoon echt niet dat hij later gepest wordt of iets. </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Nu de vraag; zijn er meer kindjes met een helmpje? Wat is jullie ervaring daarmee? Hebben de kindjes er last van om zo’n helmpje te dragen? Wordt straks zomer, dus dan zal het wel warm zijn?</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Ik hoor het heel graag.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;"> </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Liefs.</p>

Hallo.
Wij zijn hier vorig jaar ook mee bezig geweest.
Ons zoontje heeft ook echt een ernstige afplatting. Hij had een hele erge voorkeurshouding en door zijn brace konden  wij hem ook niet op zijn zij leggen.
Hij kreeg ook fysio en moesten ook naar een kinderarts hiervoor.
Maar daar kregen we te horen dat de helmpes overal worden afgeschaft. Er is onderzoek gedaan naar kindjes met ernstige afplattingen die wel en geen helm kregen. 
Het resultaat blijkt het zelfde te zijn.....
Ons zoontje heeft dus ook geen helmpje gekregen. Hij is nu 20 mnd en je ziet het nog steeds ietsje. Maar zo lang het schedeltje nog groeit kan het beter worden. 
Zijn oortjes stonden eerst ook echt scheef, en dit is nu weer helemaal goed.

Dinsdag naar cb, dan kijkt de arts er nog een keer na.
Je kan wel zonder verwijzing een helmpje laten aanmeten, maar dan zijn de kosten voor jezelf. Die zijn hoog maar ik heb het er graag voor over. Al heb ik natuurlijk ook liever een verwijzing voor een vergoeding, maar dat is op dit moment niet een issue voor ons.

Bij zeer ernstige afplattingen is dit niet bewezen, wel voor afwijkingen tot 112%. Je  hebt inderdaad geen verwijzing nodig, je kan vrijblijvend eerst een afspraak maken. Helaas zijn de kosten bijna altijd wel 100% voor jezelf, zo'n €1200.
Vanuit mijn werk heb ik gezien dat bij echt hele ernstige afwijkingen een helmpje zeker zinvol kan zijn, alleen zullen we niet weten of het exact hetzelfde zou zijn geweest als er geen helmpje gebruikt zou zijn. 

Hoi,
Bij ons zoontje zijn we ook door de kinderarts doorverwezen voor een helmpje(zeer plat achterhoofd, door KMA veel overstrekt). Bij ons zijn we erg laat doorverwezen. Door corona en verkoudheid van ons zoontje is het er niet meer van gekomen (was toen al 8 maanden en kinderarts vond dit te laat). Heel eerlijk, ik ben zo blij dat we geen helmpje hebben! Hij ligt nooit meer op zijn rug (vind t hij zelf vreselijk) en je ziet het heel langzaam beter worden. Daarnaast heeft ons zoontje het altijd warm dus dit leek me ook lastig..
Succes!

Terug
Bovenaan