redressie helmpje

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Eergisteren  hebben ze bij mijn zoontje zijn hoofdje  opmeten.
Hij heeft een erge afplatting van zijn achterhoofdje/zijkant. Hierdoor staan ook zijn oortjes niet symetrisch.
Dit omdat hij altijd verkeerd in mijn geboortekanaal heeft gezeten en zijn linker nekspiertje vast zat. Hierdoor heeft hij een sterke voorkeushouding naar rechts gehad.
Ben benieuwd wat de uitslag is.
Zijn hier mensen bekend met de redressie helm?
Wij moeten naar Tilburg omdat dat bij ons in de buurt is.
Hopenlijk hoeft hij er geen, maar ik vrees het ergste....

Groetjes Mootje
Mama van Nick 17-08-2008

Ach die arme lieverd.....
Hoop dat als hij er eentje moet dat hij er niet zoveel last van zal ondervinden,

Knuffel voor Nick van Maudy,

Liefs Rimke

hoi hoi

Mijn zoontje moet ook een redressiehelmpje ...hij heeft een sterke voorkeur voor links en zijn rechter nekspiertje is bij de bevalling gescheurd. Dit alles heeft er voor gezorgd dat hij een enorme afplattinf heeft en twee zeer a symetrische oren. Maar wij zij het hele traject al door en we gaan volgende week maandag voor de laatste hoofdmetingen en dan binnen een week of vier krijgt hij zijn helmpje. We hebben er wel vrede mee, want hij krijgt straks weer een mooi rond bolltje en zal na zijn eerste jaar dan ook geen last hebben met het vergroeien van de hersentjes....dus lijkt het ons het beste voor hem. En voor later ook, dan word ie in ieder geval niet gepest met zijn scheve koppie.
Mocht je wat meer info willen van andere ouders....heb ik een forum...voor ouders van kindjes die een redressie helmpje moeten. De resultaten zijn er ook op te zien en ook nog links naar andere sites

www.redressiehelm.tk.

hopelijk heb je hier wat aan en anders hoor ik het wel

groetjes manon

oh ja mijn zoon mick is van 12 08 2008
en ze doen het liefst een helmpje met een maand of 6

dikke kusss

was benieuwd of je al wat meer wist en of je de site nog had bezocht???
Mick krijgt definitief 5 feb zijn helmpje. We hebben een blauwe spijkerprint uitgezocht...effen blauw was uit de handel gehaald. Ik hou niet zo van die drukke dingen...hij moet er wel leuk uitblijven zien natuurlijk hahahahah
ik ben ook benieuwd hoe hij het vind ..en of ie er mee slapen wil, want anders gaat onze nachtrust er natuurlijk ook aan hahahah
Ach ja ...nou laat even weten wat er verder bij jullie speelt...

manon

hoi dames
mijn zoontje had ook een voorkeurshouding naar rechts en mijn dochter van 6 jaar heeft dit ook gehad,
ik heb toen hij 2 weken was al de fysio gebeld en dat heeft echt geholpen hij is nu 6 maanden en je ziet er niks meer van.

maar over dat helmpje hebben jullie dit allemaal goed uitgezocht?
ik ken namelijk alleen maar negatieve ervaringen van zo'n helmpje.
zoek het aub goed uit.
het is alleen goed bedoeld hoor.
mvg

Hey Mootje en Manon,

hoe is het nu bij jullie? Hoe bevalt de helm, of juist niet?
Misschien heb ik jullie al op het andere forum gezien?
onze oudste dochter heeft een helmpje gehad en onze jongste dochter heeft sinds 3 dagen een helmpje: en nee het is niet zielig. het is net zoiets als je een beugel geeft aan je kind omdat je wil dat zn tanden recht staan; een scheef/plat hoofd valt nog meer op en kan alleen behandeld worden in het eerste levensjaar (later kan wel, maar werkt nauwelijks).

groetjes

overigens hebben in beide gevallen fysio geen effect gehad   op de voorkeurshouding en waren mn dochters zo snel in hun ontwikkeling dat er niet veel anders gedaan kon worden als een helmpje. enne, niet alle platte/scheve hoofdjes worden veroorzaakt door een voorkeurshouding. De osteopaat heeft bij de jongste wel goede resultaten voor de voorkeur, huilen, slecht slapen.

Terug
Bovenaan