redressiehelm, wie ook?

Ons zoontje morgen een meting om te kijken of hij een helmpje nodig heeft ivm afplatting van zijn hoofdje.
Hij wordt niet motorisch beperkt, dus het is puur cosmetisch. Wat te doen?
Zijn er onder jullie die ervaring hebben met 6 maanden 23 uur/dag een helmpje bij hun kind, of juist mensen die er voor gekozen hebben het niet te doen? Goede beslissing of spijt???
Ik lees graag jullie ervaringen!
 
Ik heb er zelf geen ervaring mee want mijn eerste is pas 2,5 week geleden geboren. Maar mijn tante heeft het met mijn neefje wel gehad. Maar die heeft het maar heel even gebruikt. Mijn neefje had er last van en ze hadden het idee dat hij zich erg beperkt voelde in zijn bewegingsvrijheid. Daarnaast heeft het meerdere aanpassingen gekost om hem passend te maken omdat hij elke keer ergens niet goed zat. Uiteindelijk hebben ze besloten het niet meer te gebruiken. Hij is nu 2,5 en je ziet niets van een plat en of andere vorm hoofd. Het is uit zichzelf herstelt.
Ik hoop dat jou ervaring beter word, er zijn wel goede verhalen over hoor. En het resultaat kan er wel degelijk zijn.
Succes en hopelijk kan iemand je iets meer vertellen.

Liefs
 
Wij wilden het ook doen als het nodig was (bleek achteraf niet nodig te zijn). Liever eventjes vervelend dan later gepest worden.
Wat bij mij wel hielp was dat iemand zei dat ze het wel handig vond met leren staan/lopen. Dan kunnen ze behoorlijk hard stoten en vallen en met zo'n helmpje zijn ze toch beter beschermd. Dat was voor mij wel een lichtpuntje.
Die helmpjes zijn trouwens heel licht.
Wat ze ook zeiden was dat er vaak bij controle bleek dat er geen helmpje nodig was. Bij ons dus ook. Het beetje platte is nu helemaal verdwenen.
Als het erg is zou ik het wel doen, het is niet lang, een paar maanden.
Succes!!
 
mijn zoontje heeft 5mnd een helmpje gehad.hij heeft weinig last ervan gehad en weet zich er niks meer van (nu 3jaar).
en wij hebben er een schitterend hoofdje voor terug gekregen je ziet er helemaal niks meer van.
het is eerder vervelend voor jullie als voor je kleine mannetje.ik had vooral het gevoel alsof het mijn schuld was maar achteraf was het een onderontwikkelde nekspier.
heel veel succes en mijn zoontje mocht hem met 5 maanden overdag al af en alleen de nachten maar op.
groetjes augmama 2011
 
Terug
Bovenaan