Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Is dat zo'n helmpje die kindjes opmoeten als hun hoofdje niet mooi rond is? In dat geval... ik ken iemand die een kindje heeft met een helmpje... en heb er wel het e.e.a. van mee gekregen. Hoezo?
dat is inderdaad een helmpje die baby s op moeten als hun hoofdje scheef of afgeplat is
onze zoon kevin moet er ook een
maar zie er hier niet vaak wat over
dus was effe benieuwd
heb het hier in dorp eigenlijk nog nooit gezien
toevallig wel toen we er voor naar het kinderziekenhuis moesten
heb er toen 3 gezien
moet er zelf wel heelerg aan wennen
het gaat erom dat het het beste voor hem is
en dat ie straks weer een mooi rond koppie heeft
23 augustus kunnen we hem ophalen
word ie helemaal aangepast enzo
Hoi Tamara, ik weet dat het in het begin wat moeilijk ging. Het helmpje zat steeds niet goed en dus kreeg het kindje veel plekken op z'n hoofd die erg pijnlijk waren. Ze zijn best vaak terug geweest en nu zit het helmpje goed! Bij twijfel dus altijd even bellen en langsgaan. Hij moest hem eerst eigenlijk de hele dag op maar nu alleen nog 's nachts en ook dat gaat goed. Ik begreep dat het wel prettig is om met z'n twee-en het helmpje op te doen maar dat komt ook omdat dit kindje een extra kous draagt. Wat bij dat kindje goed geholpen heeft, is dat zijn haar lekker kort geknipt is. Veel succes!!!
even een vraagje! wanneer krijgen baby's zo'n helm dan, want mijn mannetje van 8 weken heeft een erge voorkeurshouding waardoor zijn hoofdje rechts afgeplat raakt. heb al vanalles geprobeerd maar niets helpt. Is zo'n helm daar ook voor, want daar heb ik nog nooit van gehoord. Het cb had het wel over fysiotherapie.
Mijn zoontje van 10 maanden heeft een helmpje.
Het gaat hartstikke goed en heeft al een mooi rond koppie gekregen.
Hij heeft er nooit moeite mee gehad en wordt zelfs blij als hij hem afgehad heeft en het helmpje dan weer ziet.
Het is echt zijn helm!!!
We zijn tot nu toe 2 keer terug geweest om het helmpje aan te passen.
Vrijdag 5 oktober mag hij hopelijk af en dat is een week voor zijn 1e verjaardag.
Gelukkig is het niet zo'n hele hete zomer want het is behoorlijk zweten.
Je moet je kindje dan ook luchtig kleden dus geen rompertje en geen sokjes. Behalve als het echt fris is.
Het enige grote nadeel is (vind ik zelf) het knuffelen gaat niet zo makkelijk.
Voor je het weet krijg je een kopstoot en kan je vertellen dat voelt niet lekker.
Dus als hij hem smorgens en savonds af heeft meestal een uur wordt hij dan ook erg geknuffeld.
Hij heeft het helmpje gemiddeld 22,5 uur per dag op.
daar is idd dat helmpje voor
als het nou zo blijft of erger word en het cb stuurt je niet door
of zegt dat het wel goed komt
dan zou ik gewoon naar de huisarts gaan
bij ons zij het cb elke keer het komt nog wel goed
veel op zijn buik laten liggen
nou we hebben echt van alles gedaan veel op zijn buik speciaal kussentje
maar nee hoor hijnis nogal eigennwijs en binnenn no time lag ie weer op zijn acherhoofd naar dezelfde kant
ze hadden ons veel eerder door moeten sturen
als er een volgende komt die het ook zoheeft ga ik zeker weten eerder naar de huisarts als hun er niks aan doen
aanstaande donderdag gaan we het helmpje ophalen
en word die gepast enz
best wel spannend
ook wel eng voor als je voor het eerst weer naar buiten gaat
heb dan het gevoel van iedereen kijkt mij erop aan dat het mijn schuld is
zit niet zo heel veel op het forum meer
maar voor vragen ofzo kan je me ook mailen
tamgirl1980athotmaildotcom
ben vandaag bij het cb geweest en heb een verwijzing gekregen voor de fysio. Zal daar dus wel binnenkort mee starten, hoop dat het helpt. lijkt me wel een gedoe zo'n helmpje.
jullie veel succes ermee, hopelijk vind de kleine man het niet vervelend