redressiehelm

Wie heeft er ervaring met een redressie helm (voor een scheef hoofdje). wij moeten naar Tilburg om te kijken of de helm kan helpen met het hoofdje van onze dochter.
Doordat zij vast heeft gezeten in mijn bekken had ze last van een verkort nek spiertje. Op zich is dat verholpen door de kinderfysio, maar ze heeft nu een scheef/ en plat achterhoofd. Tevens heeft ze voor een baby een relatief groot hoofdje en kan ze niet te lang op haar buik liggen omdat haar hoofd simpelweg te zwaar is.

Werkt zo'n helmpje echt? en op internet vind ik hele andere helmpjes/banden dan in de folder staan.

wie heeft ino/advies?

groetjes ciska

He hallo,

Mijn dochter van 10 maanden,
Heeft een redressiehelm, ook omdat ze een afplatting heeft op haar achterhoofd.
Ze heeft het nu 4 maanden, er is al verschil te zien hoor, maar het kan beter.
Bij het ene kindje gaat het sneller en bij het ene kindje gaat de groei minder snel.
Ze heeft er geen last van als ze hem op heeft, 23 uur pd moet ze hem op.
Ze heeft wel vaak druk plekken, dat betekend dat het wel in werking is en dat het tegendruk geeft. hou de druk plekken goed in de gaten want als je de helm laat zitten kan het een openwondje worden, en dan moet ze hem langer af om het te leten helen.
Ik vond het in het begin zo erg dat ze een redressiehelm kreeg, maar nu, je went er zo aan en ik vind er zijn voordelen aan.
Toen ze begin met zelf te gaan zitten of zich omdraaide kunnen ze wel omvallen, door de helm valt ze minder hard en doet het minder pijn.
Als je gaat winkelen zijn er wel genoeg mensen die vragen wat ze heeft.
das minder want op een gegeven moment heb je geen zin meer om het uitleggen.
Zolang de schedelnaden open zijn kan het hoofdje mooi rond worden door de helm.
Dus ik zou je aan raden om z'n helm wel te doen.
Stel je voor je hebt er niets aan gedaan, ik ken mensen dien hebben er niets aangedaan en dat zie je heel goed.
Zullen ze later als ze groot zijn uitgelachen worden voor scheefhoord.
En dan zal je kind je er verantwoordelijk voor stellen, waarom je er niets aan gedaan hebt.
Nu merkt je kind het niet en de andere kinderen dat ze gaan lachen, later wel.

Dit is wat ik er van vind,
alleen goede raad.

groetjes ben benieuwd wat je gaat doen.

hoe oud is je kindje?
bij ons hebben ze het er ook over gehad voor ons zoontje. hij is nu 3,5 maand. we willen wachten met de beslissing tot ie 6 maanden is. we hopen dat het niet nodig is. ik ben erg benieuwd naar je beslissing, ik weet zelf ook niet wat ik zou beslissen namelijk..
veel sterkte met je besluit!

hallo,

Ik heb een zoontje van 8 maanden en hij heeft ook een redressiehelm op en het gaat heel goed. Hij heeft de helm al bijna 2 maanden en zijn hoofd is zo goed als rond, echt waar!! Maar hij met hem nog 4 maanden dragen.
De hoofd van mijn zoontje was vanaf toen hij anderhalf maand was plat en het werd steeds erger en toen hebben ze aangeraden om voor die helm te gaan... begin was ik ook tegen, maar het is voor mijn kleine. Beter dat hij nu met zo'n helm loopt dan wanneer hij naar school gaat bij wijze van.

Ik raad de helm echt aan aan alle baby's die een plate schedel hebben! Platheid van de schedel worden niet vanzelf rond.

Groetjes...

Mijn beste vriendin  heeft een zoontje:
een paar maanden na de geboorte viel het haar op dat zijn hoofdje aan de achterkant zo plat was. Zij is toen (buiten het konsultatieburo om, want die vond het grote onzin dat ze informatie wilde over een redressiehelm) vlgs mij naar een kinderarts ziekenhuis Rotterdam gegaan. Deze heeft het hoofdje van haar zoontje gemeten etc. en vond zeker wel dat haar zoon een redressiehelm moest hebben.
Haar zoon heeft hem een half jaar gedragen en heeft nu een mooi rond hoofdje.

Ik zou mijn kind ook een helmpje opdoen indien nodig!
Beter nu een tijd met helm, dan later een scheef of plat hoofd! Je kind zal je er later dankbaar om zijn!

Groetjes Renata.

hallo,

Bedankt voor alle reactie! demi krijgt GEEN helm. Niet omdat ik het niet wil (ben het er nhiog niet helemaal mee eens), maar de arts heeft gemeten en gekeken en nog eens gemeten en er was een verschil van <1 cm (ik begreep niet precies wat hij bedoelde) en pas bij 2 cm krijgen babies een helm zei hij.

Vond wel dat hij erg gehaast was. hebben ook meer dan een uur gewacht..

Oke ze gaat nu veel meer zitten en haar hoofd kan ze steeds beter omhoog houden, maar je ik wilde een wondermiddeltje hebben en die had hij niet..
Waarschijnlijk gropeit het nog best wel rond en zie je er straks niets meer van. wat ik het belangrijkste vind is dat ze wel symetrisch is. Dit i.v.m scheefgroei.

we gaan nog wel door met de fysio, gewoon om extra handvaten te hebben.

er was een reactie met een kindje van 3 1/2 maand: WACHT NIET TOT 6 MAANDEN!!! wij waren al te laat om in rotterdam geholpen te worden. Daar zeiden ze dat je moet aanmelden tussen de 3 en 4 maanden.
beter te vroeg en een keer extra rijden als te laat waar wij zo bang voor waren.

dank jullie

Hallo allemaal,

Wil toch nog even reageren, ik had ook al met Ciska gesproken, maar toch nog even een reactie.

Er wordt hier gesproken over zo vroeg mogelijk een helmpje, bij ons zoontje werd na de meting  duidelijk gezegd vanaf 6 maanden krijgt hij een redressiehelm. Dit is misschien verschillend wij gaan naar Roessingh, dit bevalt ons goed, we zijn daar via onze fysio terecht gekomen.

Na 3 weken zagen we   al resultaat en ons zoontje heeft de helm liever op dan af. Hij maakt gebruik van zijn helm, tijdens zijn ontdekkingstochten door de kamer. Inmiddels draagt hij de helm bijna 3 maanden, dus we zitten op de helft!

We zijn trots op onze kanjer!!!

Liefs Lientje

Terug
Bovenaan