redressiehelm

Mijn dochtertje van 6 maanden, krijgt volgende week een redressiehelm aangemeten.
Ze heeft een afgeplat achterhoofd.
Op het cb zeiden ze eerst het groeit vanzelf wel mooi rond.
Maar ik zelf vond het erger worden, omdat mijn dochter veel haar heeft valt het niet zo op.
Maar alleen als het haar nat is zie je het goed.
Toen mijn  dochter  5 maanden oud was  vondt het cb  het pas  nodig  om een afspraak te maken voor een redressiehelm.
Ik heb mijn dochter  heel  vaak op  haar zij gelegt, maar niets hielp.
Van het cb mocht ze alleen overdag op haar zijligging liggen als ik erbij zou zijn ivm wiegendood.
Dus in bed moest ze op haar rug.
Omdat alle baby nu tegenwoordig op de rug moeten  liggen krijgen ze een afgeplat hoofdje.
Ik zie er best wel tegen op als  ze de helm  op krijgt 6 maanden lang 23 uur p/d.
Ze heeft hele lange  haren dus het gaat behoorlijk  zweten en vooral als het zomer wordt.
Het  ziekenhuis zegt als het te warm wordt mag de  helm af, maar liever zoveel mogelijk op.
Ik hoor ook van moeders dat hun kind het ook hebben gehad en dat het zonder helm ook goed gekomen is.
Maar wij vinden stel het  komt niet goed vanzelf, loop ze later met een scheef afgeplat hoofdje.
En wij willen er alles voor doen, dat het weer mooi wordt.
Maar toch zit ik met dat rotte gevoel.
Het ziekenhuis zegt ook dat mijn dochter  er niets van merkt  als ze het  helmpje krijgt.

Zijn er hier mensen met ervaring over  de redressiehelm

hoi

mijn dochter is inmiddels 2 jaar maar heeft ook een half jaar een helmpje gehad, zij had een hele scheven zijkant waardoor haar oren niet gelijk stonden en haar aangezicht echt niet symetrisch was, dit is helemaal goed gekomen en ik ben erg blij dat ik het gedaan heb, je zult veel reactie's krijgen van ach wat zielig, maar ja weet je wat pas echt zielig is dat ze straks voor haar hele leven een hoofd heeft met een afwijkende vorm terwijl je er in 6 maanden tijd vanaf kan komen

wij zijn in het sophia geweest met Suzanne,
Gewoon doen en helaas heb je in dit geval weing aan het CB, ook onze 2de Martijn inmiddels 5 weekjes heeft een sterke voorkeur, volgende week komt de fysio voor de eerste keer

Je kind zal je later erg dankbaar zijn,

en voor de warmte kun je er natuurzeem inplakken dit helpt enorm om jhet zweet op te nemen

groetjes Willeke mama van Suzanne 2-4-06 en Martijn 25-4-08

Hoi,  

mijn zoontje heeft ook een erg plat achterhoofd en die 'moet'ik nu steeds op zijn zij leggen in de baby sleep. Maar dit mag niet 's nachts. Nou hebben veel mensen in de familie ook een plat achterhoofd.

Het CB zegt dat het wel weg kan trekken en dat het hoofdje voor de rest wel symetrisch is. Maar het begint anderen nu ook op te vallen dat mijn zoontje een plat achterhoofd heeft.

Wanneer is het zo dat ze gaan kijken of er een helmpje aangemeten gaat worden? Is dit zo rond 6 maanden?

Rina

Ik heb veel inf op het internet gelezen, een redressiehelm plaatsen zoals ik begrijp zowiezo pas rond de 6de maand.
Het cb vindt ik maar niets de ene keer zeggen ze dit en de andere keer zeggen ze weer dat.
En wat krijg je voor een reactie, wat heb je liever een kind met een afgeplat hoofd of een kind die aan wiegedood overlijd, als je je kind s''nachts op de zei legt.
Ik vondt dat zo'n brutaale uitspraak, zoiets zeg je niet vooral niet als je arts bent van het cb.

Ik weet ook wel dat het hoofdje van mijn kindje dalijk mooi rond is, maar ze loopt er zo lang mee.
Het ziekenhuis maastricht zegt, stel je kindje heeft na drie maanden het hoofdje mooi rond, dan moet ze toch met het helmpje blijven lopen.
Maar over drie maanden kan ze al rechtop zitten, is het niet zo als ze rechtop zit dat ze hem dan niet op hoefd als ze maar niet ligt.
Vooral op de warme dagen.
Trouwens waar krijg je de natuurzeem voor in het helmpje.

Alvast bedankt

hoi

het helmpje moet voor de 6de maand zijn aangemeten en je hebt een verwijzing van de huisarts daar voor nodig,

Ik heb mijn dochter ook in dat zijlig kussen gehad, die hielp niet bij haar maar goed zij was scheef en niet plat van achter

die natuurzeem koop je gewoon bij het kruidvat ofzo
op maat maken en vastplakken met papiertape

toen het hoofd van suzanne mooi rond was dat is inderdaad na ong 3 mnd, lieten we de helm steeds vaker uit als ze niet sliep of in de box lag te spelen

als ze zit heeft het namelijk helemaal geen effect dus dan kan ie best even af.

groetjes Willeke

Onze dochter van bijna een jaar heeft de helm nu bijna 6 maanden. We hebben al een topic gemaakt op 0-1 jaar en dan bij ontwikkeling.

Kijk maar es. Mocht je vragen hebben laat het ons weten.

Groetjes Chantal
(mama van Lotus)

Terug
Bovenaan