Mijn dochtertje van 6 maanden, krijgt volgende week een redressiehelm aangemeten.
Ze heeft een afgeplat achterhoofd.
Op het cb zeiden ze eerst het groeit vanzelf wel mooi rond.
Maar ik zelf vond het erger worden, omdat mijn dochter veel haar heeft valt het niet zo op.
Maar alleen als het haar nat is zie je het goed.
Toen mijn dochter 5 maanden oud was vondt het cb het pas nodig om een afspraak te maken voor een redressiehelm.
Ik heb mijn dochter heel vaak op haar zij gelegt, maar niets hielp.
Van het cb mocht ze alleen overdag op haar zijligging liggen als ik erbij zou zijn ivm wiegendood.
Dus in bed moest ze op haar rug.
Omdat alle baby nu tegenwoordig op de rug moeten liggen krijgen ze een afgeplat hoofdje.
Ik zie er best wel tegen op als ze de helm op krijgt 6 maanden lang 23 uur p/d.
Ze heeft hele lange haren dus het gaat behoorlijk zweten en vooral als het zomer wordt.
Het ziekenhuis zegt als het te warm wordt mag de helm af, maar liever zoveel mogelijk op.
Ik hoor ook van moeders dat hun kind het ook hebben gehad en dat het zonder helm ook goed gekomen is.
Maar wij vinden stel het komt niet goed vanzelf, loop ze later met een scheef afgeplat hoofdje.
En wij willen er alles voor doen, dat het weer mooi wordt.
Maar toch zit ik met dat rotte gevoel.
Het ziekenhuis zegt ook dat mijn dochter er niets van merkt als ze het helmpje krijgt.
Zijn er hier mensen met ervaring over de redressiehelm
Ze heeft een afgeplat achterhoofd.
Op het cb zeiden ze eerst het groeit vanzelf wel mooi rond.
Maar ik zelf vond het erger worden, omdat mijn dochter veel haar heeft valt het niet zo op.
Maar alleen als het haar nat is zie je het goed.
Toen mijn dochter 5 maanden oud was vondt het cb het pas nodig om een afspraak te maken voor een redressiehelm.
Ik heb mijn dochter heel vaak op haar zij gelegt, maar niets hielp.
Van het cb mocht ze alleen overdag op haar zijligging liggen als ik erbij zou zijn ivm wiegendood.
Dus in bed moest ze op haar rug.
Omdat alle baby nu tegenwoordig op de rug moeten liggen krijgen ze een afgeplat hoofdje.
Ik zie er best wel tegen op als ze de helm op krijgt 6 maanden lang 23 uur p/d.
Ze heeft hele lange haren dus het gaat behoorlijk zweten en vooral als het zomer wordt.
Het ziekenhuis zegt als het te warm wordt mag de helm af, maar liever zoveel mogelijk op.
Ik hoor ook van moeders dat hun kind het ook hebben gehad en dat het zonder helm ook goed gekomen is.
Maar wij vinden stel het komt niet goed vanzelf, loop ze later met een scheef afgeplat hoofdje.
En wij willen er alles voor doen, dat het weer mooi wordt.
Maar toch zit ik met dat rotte gevoel.
Het ziekenhuis zegt ook dat mijn dochter er niets van merkt als ze het helmpje krijgt.
Zijn er hier mensen met ervaring over de redressiehelm