redressiehelm

Zijn er ouders met kinderen die een helmpje op heeft. Want onze zoon heeft een afplating van zijn achterhoofd. Misschien dat hij een helmpje krijgt aangemeten. Wil graag reactie van ouders met kinderen met zo'n helmpje op.
Alvast dank je wel voor de reacties.

Ouders van Sebastiaan

Hallo,

Mijn zoontje van nu 9 maanden heeft een helmpje....een stoere met legerprint...
Wij zagen er best wel tegenop, maar het was echt nodig dat hij hem ging dragen. Hij had een  afplatting van zijn achterhoofd en zijn oren stonden niet symmetrisch.
De kinderarts verwachtte dat hij hem 4 tot 6 maanden op moest. Hij heeft hem nu al bijna 3 maanden op en we zien al resultaat.
Nick draagt zijn helmpje 23 uur per dag. Gelukkig heeft hij er helemaal geen last van. Hij is nog altijd even vrolijk als voorheen en ontwikkeld zich ook normaal.
Ik kan het iedereen aanraden. Het is natuurlijd wel bij ieder kind verschillend hoe ze erop reageren, maar volgens mij wennen ze er snel aan hoor...
Wij zijn blij dat we er aan begonnen zijn. Moet er niet aan denken dat hij straks op school gepest zou worden omdat hij een plat hoofd heeft en nu lijdt hij er niets van.
Ik wens jullie veel succes...
Hier even een foto van Nick met zijn helm

Groetjes Mootje

Hallo Mootje.

Bedank voor je reactie. Heb gisteren de brief gehad van het erasmus ziekenhuis hij moet 20 juli erheen. De eerste meting was 111,3 procent dat wijs erop voor een helmpje. We gaan er moet goede moed ertegenaan. Hoop dat het wel meevalt als we naar het ziekenhuis moet. Krijg nu elke week fysio en heb het gevoel dat het wel iets help hij kijkt nu ook meer de andere kant op en kan wat langer op zijn buik liggen.
Vanochtend weer ff gelachen lag ie op zijn buik te wachten tot mama hem bed haalde om fles te geven. Hou je op de hoogte.

Groetjes Tanja moeder van Sebastiaan

Hey Tanja,

Het is makkelijker als je komt kletsen bij de zomer 2008 moeders. Daar ben ik vaak te vinden. Nu sta je bij educatie en daar kijk ik maar zelden op.
In ieder geval heel veel succes alvast in het ziekenhuis.
En je moet maar zo denken, nu is het even vervelend maar het is wel voor de rest van zijn leven!!!

Groetjes Mootje

Mijn zoontje heeft sinds afgelopen maandag geen helm meer. Hij heeft vanaf februari tot deze week de helm opgehad (had 114%) en het is helemaal goed gekomen. Hij had een stoere jeanshelm en vond het prima. Omdat hij het prima vond hebben wij er ook geen last van gehad dat we het vervelend vonden of zo. De eerste maanden heeft ie hem echt de hele dag en nacht op gehad, de laatste 1,5 maand alleen als hij sliep. Ze waren heel tevreden in het ziekenhuis (en wij ook!) al na 2 maanden was het erg veranderd. Dus als het nodig is gewoon doen en vooral veel op doen. Weet nl een jongetje waarbij de ouders vaak helm afdeden en die heeft nog steeds een erg scheef en plat achterhoofd, das wel jammer dan.

Terug
Bovenaan