Reecca heeft een beginnend virusje te pakken

Ja zoals de titel al zegt, en ze heeft het van mij gekregen, ik ben al paar dagen aan het hoesten, snotteren, en probeer zoveel mogelijk uit haar buurt te blijven, gelukkig dat mn man vrij was. Maar ja toch sinds afgelopen nacht veel hoesten. en ja voor ons ook veel uitzuigen dus.
Nou ik heb zelf sinds vandaag geen stem meet en redelijke verhoging, maar had dagje vrij genomen dus rustig aan gedaan, maar we hadden toch een paar afspraken staan.
Vanavond wilde mevrouw haar fles echt niet drinken, hebben haar maar een sterke diksap gegaven, lekker koud, om haar keel wat te sussen. Maar je ziet dat ze last heeft van het hoesten, maar de lucht komt eigenlijk niet langs de canule, dus de plek waar de canule zit zal wel pijn doen door het heen en weer bewegen. Maar nu mijn vraag, keeldruppels werken toch alleen maar op de plek waar ze langs gaan. want denk dat zij meer last heeft van haar luchtpijp dan haar slokdarm, dus dat druppels niet zullen helpen. We geven sinds vannochtend om de 8 uur een paracetamol om de pijn tegen te gaan. En smeren Luuf.
Dus alles wat jullie zouden kunnen adviseren is welkom, kan ik morgen in mn pauze de apotheek leegkopen.

stomen!!! Stoom komt in alle holtes! Gewoon alleen water....of in de badkamer zetten en de douche gewoon op z'n heetst open zetten! Ga erzelf naast zitten :) Is ook goed voor jou!

Halve ui naast het bed helpt tegen de verkoudheid en als de 'snotters' niet vast zitten moet je geen luuf gebruiken hoor, dat kan juist de hoedt versterken doordat het op de luchtwegen slaat (stap zelf maar eens in een stoomcabine met menthol, dan weet je het effect!)!
Beterschap en ik hoop dat jullie snel opknappen!

Ja stomen, was ik gister al mee begonnen, zout oplossing zal bij haar niet baten, ivm met dat ze natuurlijk niet ademd door mond of neus, dus die is gewoon vrij. Het slijm zit bij haar dus echt onder en in de canule. Op zich jammer, want het giga hoeveelheden zoutoplossing hier staan ivm met de canule verzorging.
Nou ik had het vannacht erger bedacht, ik benk dat we ong 12x eruit zijn geweest, maar paarkeer ff uitzuigen, en dan slaapt mevrouw gewoon door, zij heeft iig heerlijk geslapen. En een paarkeer alarm en zoals altijd storing, dus ff resetten de handel en weer terug in bed.
Maar merk wel dat ze pijn in haar keel heeft van het hoesten en dat de canule dan meer beweegt. Want ze wilt niet echt graag drinken.
iig weer hartstikke bedankt voor jullie antwoorden.

Terug
Bovenaan