reeds 2 cm ontsluiting..

en nu afwachten maar.
Ik was gisteren bij de verl.k. Zij moest even kijken hoe het kindje lag, aangezien de vorige verl.k het niet goed kon voelen (hoofdje zoek??). Aangezien ik mij kennelijk toch wel druk liep te maken, werd ik toch wel een beetje zenuwachtig.
toen moest ik ook nog een tijdje wachten voordat het zover was, voelde ik opeens hele steken in mijn onderrug.. Net als mijn vorige bevalling.
Ik werd gelijk nog meer zenuwachtiger en dacht echt.. het gaat zeker nu al beginnen.
Dus gelijk, toen ik aan de beurt was, maar verteld wat ik voelde.
Het kindje bleek in ieder geval al goed ingedaald te zijn en had ik 2 cm ontsluiting. De baarmoederhals was ook al gedeeltelijk verstreken.. Dus ja.. ik moest het maar in de gaten houden.
Tot nu toe is rustig gebleven en bleef het bij die krampen (4 in een half uur).
De verl.k. had wel het idee dat ik de 39 weken niet zal gaan halen. En eventueel zou zij mij nog met 38 wkn kunnen strippen.
Het begint nu toch wel echt te worden. Spannend... !!
Nu afwachten.
Sterkte in ieder geval voor de laatste loodjes
Mamajo (35+5 wkn zwanger van nr 2)

Spannend meid!
Wil je thuis bevallen? Dan ga ik voor je hopen dat frutsel nog even 1,5 week lekker warm (van de week lekker koel, want het wordt weer heet!!!) binnen blijft zitten!

Ps, ik krijg ook wel de kriebels hoor, als ik dit zo lees.............heb er zo'n zin in.......ofzoiets.......

Liefs Rimke
 34 weken precies vandaag!

Hey,

Hier ongeveer hetzelfde verhaal.
Ook naar de verloskundige geweest en verteld dat ik veel krampjes ( lees menstruatiekrampen ) heb gehad de laatste dagen.
Omdat mijn bloeddruk aan het stijgen was wilde ze een inwendig onderzoek doen.
Nou wat bleek, baarmoederhals was verstreken en heb 1 cm ontsluiting. Omdat ik toen 37  wkn  + 2 dgn was wilde ze me wel strippen. Dat is dus ook gebeurt. Nu is alles weer rustig......ondanks mijn verse ananas en bitter lemon...hihi...
Van mij mag ons knulletje wel komen hoor, ben zo nieuwsgierig naar hem!!!

Groetjes Mootje

Nou, vandaag in ieder geval 36 weken zwanger. Nog 1 weekje en dan mag ik thuis bevallen. Eerst had ik zoiets van, mwah het strippen hoeft van mij niet zo, maar ik wil eigenlijk er ook wel van af zijn.
Ondanks dat mijn vorige bevalling goed was verlopen.. heb ik toch wat spanning ervoor. Ik was namelijk met 2,5 uur bevallen met uiteindelijk een totaal ruptuur ten gevolge. en 1 verl.k. vind ik niet zo goed, dus dat schiet ook niet erg op.
Ik probeer mij er nu maar op voor te bereiden, dat ik het gewoon weer over mij heen moet lopen en dat we straks weer een schitterend mooi mensje in de armen mogen houden.
Mocht het met 38 weken te beginnen te kriebelen, ga ik toch strippen.
Doet het zeer trouwens??
Gr. Mamajo.

Hoi Mamajo en Mootje,

Spannend meiden!

Mamajo, ik hoop voor jou dat het nog een weekje rustig blijft. Wel balen dat je 1 vk niet zo geweldig vindt. Hopelijk heeft die geen dienst als jij gaat bevallen. In mijn praktijk zitten 3 vk's en mij maakt het echt niet uit welke er straks aan mijn bed staat. Dus dat is wel fijn.

Mootje, ben benieuwd of het strippen helpt! En van de ananas, ik heb gehoord dat je dan juist het hart van de ananas moet eten, dus dat stuk wat je normaal weggooit. Volgens mij is dat niet bepaald lekker, maar dat schijnt te kunnen helpen. Zelf drink ik graag bitterlemon en heb dat nu ook gewoon gedronken omdat ik het lekker vindt, zeker met warm weer. Ik ben bang dat je daar echt ongezond veel liters van moet drinken wil het effect hebben. Succes in elk geval!

Ik ben zelf nu 37+6 en kreeg gisteravond het gevoel dat we deze keer ook de 40 weken niet vol gaan maken. Maar ik houd er nog altijd gewoon rekening mee dat deze uk tot 42 wk kan blijven zitten. Dus over 3 weken hebben we zeker onze uk! Ons zoontje is met 39+1 geboren.

Groetjes,
Susan

Wat spannend allemaal joh! Leuk die verhalen!
En inderdaad, je kunt er echt zin in hebben! Zei ik nog tegen een vriendin gisteren. Heb er zin in. Die zat me echt aan te kijken van: tuurlijk?! (ze heeft zelf ook 2 kinderen). Die spanning van wanneer het op gang zal komen, zal het nu, vanmiddag, vanavond vanacht, morgenochtend en ga zo maar door!

Ik hoop dan ook dat het kindje nog gaat draaien en ook ik heerlijk op de wachtstoel kan gaan zitten!

Terug
Bovenaan