reflux aan de blaas

ik las (ergens in het forum,ben even kwyt waar) iets over reflux van de blaas,
dat werd by onze zoon,nu byna drie,vastgesteld op de leeftyd van drie maanden
na een hectische spoedopname en vyf dagen hospitaal.
hy kreeg toen 5 of 7x de dosis antibiotica die rechtstreeks in het bloed werd gebracht
(via sonde in zyn hoofdje want ze vonden nergens zo snel een ader)
na eerste cystografie werd graad drie vastgesteld (via een sonde in zyn plassertje werd dan oplichtende vloeistof in zyn blaas gebracht waarna er een foto werd genomen om te kyken hoever de vloeistof terugliep van de blaas naar de nieren via de urineleider,als ik goed heb opgelet)
en by hem was dat links volledig tot in de nier!dus kregen   'een profilactische verhouding' antibiotica die we elke avond in de laatste fles moesten verwerken.
ze wisselden ook vry vaak om resistentie tegen te gaan dus heeft hy wel drie verschillende soorten gebruikt.
hy heeft nu een paar maanden geleden de derde cystografie gehad,by de tweede keer geen verandering maar nu verbeterd tot graad 1!!
geen operatie meer nodig,anders,vertelden ze ons hadden we hem tot zyn tien jaar antbiotica moeten geven om de urine die in de blaas blyft staan 's nachts te ontsmetten zodat die geen infekties kan veroorzaken en je nierbeschadiging kan krygen.en ze wachten zolang omdat het lichaam groot genoeg is om aan zulke fyne 'onderdeeltjes'   foutloos geopereerd te kunnen worden.
iemand ook ervaringen hiermee?
groetjes
 
Hallo,

Mijn zoontje (bijna 3) heeft toen hij 1 mnd en 3 mndn was een nieronsteking gehad tengevolge van reflux. Hij heeft toen tot zijn eerste jaar Ceclor (1 soort maar wel iets grotere hoeveelheden naarmate hij zwaarder werd) moeten slikken om ontstekingen te voorkomen en moest elke 3 mndn een echo laten maken om te zien hoe de stuwing in zijn nierbekken evalueerde. Na een jaar was het dusdanig gestabiliseerd dat hij mocht stoppen met de antibiotica en moest dat jaar nog 3x op controle. De laatste keer ben ik in september dit jaar geweest en de stuwing is zo goed als verdwenen en is hij de reflux  dus vergroeid. Wat ik heb begrepen is dat de meeste kinderen dit vergroeien maar bij jouw zoontje is dit blijkbaar niet het geval.

Dit is mijn verhaal en kan je helaas niet verder helpen. Sterkte in ieder geval.
Efi
 
hoi,
bedankt voor je vreemde reaktie,
rik is het net wél ontgroeid,byna dan toch..
al verbetering naar graad 1 nu,volgend jaar zou het weg moeten zyn,
hy was "een kind om in de boeken te vermelden"zei de arts!
net zoals ze het verwacht hadden m.a.w.
groetjes,anne
 
Terug
Bovenaan