Reflux acupunctuur?

Ik wil graag horen of er ouders zijn die hier ervaring mee hebben. Er is bij onze dochter verborgen reflux geconstateerd . Ik geef borstvoeding dus indikken is niet echt makkelijk . De kinderarts heeft eerst losec voorgeschreven maar dat werkte niet voldoende dus was er een overstap naar zantac. De reflux ging op en af. De arts zei dat het een constante werking zou moeten hebben en dat het dus niet werkte . Daar zijn we dus ook mee gestopt en eigenlijk moesten we er nu maar mee dealen. inmiddels is ze vier maanden dus mag ze hapjes proeven en door het vastere voedsel zou het ook beter moeten worden. Een week na het stoppen met de medicatie is het s'nachts ineens een drama . ze wordt bijna elke twee uur wakker en stopt uiteindelijk alleen met krijsen als ik haar aanleg. Nu heb ik begrepen dat dat ook vaker voorkomt bij borstgevoede baby's rond deze leeftijd dus of dat aan de reflux ligt weet ik niet. We willen nu acupunctuur proberen maar ik kan daar geen literatuur over vinden op internet. Iemand met ervaringen misschien ?

Mijn dochter had ook reflux niet verborgen gewoon echt heel erg. Indikken hielp niet echt. Matrasje schuin een beetje.

uiteindelijk hulp gevonden bij de osteopaat. Na 4 of 5 behandelingen was het zo goed als weg. Vervolgen ben ik 1x per 4 weken voor onderhoud geweest.

Dank je voor  de reactie. ik heb een hoop gevraagd aan de acupuncturiste waar ik zelf ook voor behandeling ben geweest. Ben nu één keer bij haar geweest met mijn dochtertje.  ik zal mijn ervaringen ook even hier delen zodat anderen er misschien iets aan hebben. Het zijn ws 3 tot 5 behandelingen.

Hallo mama's,

hier het zelfde probleem is het nog gelukt met acupunctuur? Ik heb zelf ook al alles gedaan maar helaas niks helpt. Mijn kleine meid is 4 maanden.

Nou even een update. Na twee behandelingen was de onrustige hoofdhuid verdwenen. Nu na vier behandelingen durf ik voorzichtig te zeggen dat de klachten eigenlijk weg zijn. Ze drinkt (aan de borst) zo veel rustiger. Ze heeft niet meer steeds ingedikte zure melk dat omhoog komt.  Ze kan lekker op haar rug spelen in de box. Ze is erg tevreden. Alleen het slapen gaat nog niet geweldig. maar of dat door de reflux komt? ik vind het het meer dan waard!

Terug
Bovenaan