reflux & koemelkallergie

Hallo,

Zijn er mensen met kindjes die reflux EN koemelkallergie hebben? Wat zijn bij jullie de symptomen en hoe kwamen jullie erachter dat jullie kindje dit beide heeft?

Ja, al is het in ons geval mogelijk geen allergie maar intolerantie, maar idee is hetzelfde. In het boek reflux baby leggen ze mooi het verband uit tussen die twee. Hier leidt verstopping of moeizame stoelgang bijv altijd tot toename reflux klachten.
Qua klachten was het redelijk subtiel, maar altijd spuitluiers en de halve nacht wakker omdat ze probeerde te poepen. De reflux klachten waren oa veel hikken/slikken, direct huilen bij liggen, nauwelijks slapen, zuur ruiken uit haar mondje en zelf uitslag op m’n huid van haar zure spuug, heel vaak willen drinken toen ze een beschadigde slokdarm had, voeding op horen komen (en wegslikken, want het was verborgen reflux).

Dankjewel voor je reactie. Hoe kwam je er achter dat je kindje het beide had? Ben je bijv begonnen met toevoegen van johannesbroodpitmeel en was het toen nog niet over?

En wat drinkt je kindje nu? :)

Hoi! Mijn dochter ook. Kma kwamen we achter door een gezichtje volledig vol eczeem. Reflux door krijsen, overgeven, hikken, slikken, slecht/ niet slapen, onrust, niet willen liggen, nooit tevreden zijn. Heftige tijd met haar gehad (ze is nu 2 overigens en alles gaat goed nu). Ze heeft Pepti gekregen en Omeprazol en met de combi ging het pas wat beter, maar het heeft bij ons echt maanden geduurd voor een wat meer tevreden kindje. JBM hielp bij ons niet, ze ging er meer van krijsen..

Sterkte!!

Hier ook beide helaas. Toen mijn zoon 3 weken oud was kwamen we achter de kma. Hij had vreselijk veel krampen, snotneuzen en een slechte huid. Deze klachten verdwenen met een koemelkvrij dieet (hij kreeg Borstvoeding). Ondanks dat bleef het spugen na elke voeding. Dit werd steeds meer en steeds zuurder. Na een tijdje kwam er weer veel onrust en ongemak, ondanks koemelkvrije voeding. Dit was uiteindelijk enkel onder controle te krijgen met medicatie. Ik zag wel altijd een verergering van de reflux als hij koemelk binnen had gekregen.

Ik heb nooit jbpm gebruikt, het was m’n tweede en wilde niet gaan kolven en indikken. Was niet te doen wua belasting en er is geen bewijs voor. Had tevens gelezen dat licht verteerbare (borst)voeding beter is. Had het boek reflux baby al vrij snel gelezen dus ik was al wel bedacht op een link. Maar tijdens de opname is ze getest op kma en dat bleek niet aan de hand. Na 6 maanden full time bv ben ik kv gaan bijgeven en ging ze in 2 weken enorm achteruit in klachten. Ze huilde veel, sliep niet en als ze sliep, lag ze helemaal krom (omgedraaide banaan). Toen hebben we nutramigen voeding gekregen en daar knapte ze gelukkig snel van op. Dat gebruiken we nog steeds.

Terug
Bovenaan