Reflux baby 2,5 maand

Hi mama’s

Ons zoontje van 11 weken heeft (verborgen) reflux. Hierdoor slaapt hij erg slecht en onrustig. Overdag slaapt hij max 45 min. Dan word hij ineens klaarwakker met grote ogen en moet hij zuur spugen. Vaak meerdere keren achter elkaar. Ook uren na een fles nog. Daarna krijg ik em niet meer in slaap. Hij heeft het wel echt nodig want als hij in mijn armen slaapt (bijna rechtop) dan kan hij zo 2/3 uur slapen.
We hebben naar mijn idee al alles geprobeerd;
-Bed schuin
-Voeding verdikken
-Van voeding veranderd (tegen reflux)
-min halfuur rechtop na fles
-tussendoor laten boeren
-rechtop drinken

Hij slaapt op zijn buik dus dat helpt ook niet.
Het gekke is dat hij ‘s nachts wel kan doorslapen en niet na 45 min wakker wordt.

Iemand die dit herkent en tips heeft? Want deze mama weet het even niet meer ?

Lieve mama,
Wat kun je je machteloos voelen he, alle adviezen opvolgen en niks wat echt helpt!
Ik herken je verhaal zeker! Onze kleine meid is inmiddels 7 maanden en heeft ook verborgen reflux, ze wilde altijd rechtop gehouden worden, ook dutjes van maximaal 45 minuten liggend en 's nachts sliep ze zonder moeite door!
We zijn doordat ze altijd rechtop gehouden wilde worden naar een osteopaat gegaan, er bleek een flinke blokkade in haar nekje en achterhoofd te zitten die zorgde voor veel pijn tijdens het liggen en ook de houding in de maxi cosi zorgde voor enorme paniek en hysterisch huilen. Ook speelde hier tegelijk de verborgen reflux een rol in, hier zijn we ook meteen met johannesbroodpitmeel gestart en dat krijgt ze nu nog steeds. Wel hoeft er nu echt nog maar 1/3e van een schepje erin. Het gaat nu sinds een maand of 1,5 veel beter. Sinds ze meer vaste voeding krijgt is het spugen bijna gestopt. 
Een bezoek aan een osteopaat kan zeker ook verlichting bieden, het klinkt misschien allemaal zweverig maar dat is het zeker niet. Ik weet niet waar jullie wonen maar wij hebben hele fijne ervaringen met een praktijk in Dordrecht.
Helaas heb ik verder geen gouden tip voor jullie, weet dat jullie supergoed bezig zijn en doe vooral wat goed aaanvoelt. Ik wens jullie veel geluk toe!
Liefs 

Bedankt voor je lieve woorden, dat had ik echt even nodig? 
ik heb inderdaad veel gelezen over een osteopaat, ik ga me daar morgen eens even in verdiepen. Wij wonen zelf in Arnhem dus dat is wel een eindje, maar wel te doen als het zou moeten.
Wij hadden de vorige voeding ook met jbpm ingedikt met zelfs 3 scheppen en het gaf dan 1 dag even verschil en daarna gewoon weer zoals normaal.. zo sneu. 
Fijn dat het met jullie kleine meid beter gaat! Hopelijk vinden we snel een oplossing.
liefs

Hoi,
Bij ons heeft een bezoek aan de osteopaat ook goed geholpen. We waren toen al een jaar onderweg. De eerste 6 maanden heeft ons zoontje alleen maar in de draagzak geslapen overdag.
 's Nachts sliep hij helaas ook slecht en sliep ik rechtop zittend met hem in mijn armen. 
Overigens zijn de korte slaapjes niet gek. Ook baby's die geen reflux hebben, vinden het moeilijk om langere slaapjes te doen. Ze moeten nog leren hun slaapcycli aan elkaar te plakken. Dat komt vaak als ze wat ouder worden. "Baby in een droomritme" is een boek dat mij best goed heeft geholpen. 
Heel veel succes!

Hier ook een moeder van 2 kinderen met (verborgen) reflux. Wat hebben we veel wasjes gedraaid die 1e maanden, wat hebben we veel nachten rechtop gezeten met de kids en inderdaad overdag is de draagzak slapen. Bij onze kinderen ging het gelukkig vrij snel over, na zo'n 3 a 4 maanden. Onze kinderen sliepen allebei inderdaad ook vanaf het begin op hun buik, want op hun rug ging echt niet met de reflux.
Maar ook zonder reflux slapen de meeste kinderen op deze leeftijd overdag niet langer dan 45 minuten achter elkaar. Onze jongste is nu bijna 6 maanden, de reflux is voorbij, maar de slaapjes zijn bij uitzondering langer dan 45 minuten overdag. Dus dat is helemaal niet gek! Is een kwestie van tijd dat ze leren de cycli zelfstandig aan elkaar te koppelen. Dus ja, niet echt tips (vooral: tijd uitzitten en afwachten, komt vanzelf goed, echt!) maar vooral herkenning, wie weet helpt dat ook ?

Ik zweer ook bij de ostepaaat!! En verander niet te snel van voeding babys hebben 2 weken nodig om te wennen aan een voeding

Die twee van ons hadden ook verborgen reflux en waar de tweede er redelijk doorheen sliep, schrok de oudste echt wakker van. Bij ons sliepen ze altijd in een zijslaapkussen, en de linkerzij sliep het beste (overeenkomstig met hoe de slokdarm op de maag aansluit). Zodra we ze op hun zij legden, wisten ze dat ze moesten gaan slapen. Met 10 weken was er bij de oudste opeens een omslag en ging hij goed slapen, ook overdag. Toen kreeg hij nog geen vaste voeding, dat schijnt vaak ook te helpen. Maar inderdaad hebben wij ook allerlei verschillende voeding geprobeerd en jbpm. Alleen te vaak wisselen is niet goed voor de darmen (krampjes), dus dat lost niet veel op. Uitzitten en proberen of anderen af en toe op kunnen passen/wandelen zodat jij ook even rust hebt, zijn de enige tips die ik kan geven. Sterkte

Zij slapen word wel afgeraden mer veilig slapen....het is instabiel en vergroot de kans op wiegendood. Zou ik niet doen dus

Terug
Bovenaan