Reflux - Banaan

" Banaan elke dag geprakt gegeven. En Reflux is bijna weg. Ik was me er eerst niet van bewust dat het door de banaan rustiger was geworden. Toen de reflux ondanks johannesbroodpitmeel terug kwam, goed nagedacht wat ik nu anders deed en het was de banaan. Direct gestart en het werkte. Er zit in banaan een fiber wat tegen de reflux werkt. "

"Een theelepeltje olvarit banaan voor elk voeding. Wat een succes. Klachten werden minder, overstrekken verdween en baby kon zowaar slapen. Wat een feest. "

Deze tips las ik op internet. Iemand bekend mee en zo ja, vanaf welke leeftijd mee begonnen?

Nee niet mee bekend, maar kan me wel voorstellen dat banaan het zuur wat kan neutraliseren. Vandaag onze dame van 6 maanden banaan (met ei) gegeven en ze had een goede dag, dus wie weet, ik ga er eens op letten! Anderzijds kan het ook wat verstoppend werken (en verstopping = meer persen = meer voeding die omhoog komt is hier de ervaring). Zou haar dus niet elke dag banaan durven geven. Maar ik denk zeker het proberen waard! Zou het vanaf 4 maanden geven en anders alleen na overleg met huisarts of CB denk ik..

Mijn dochter eet sinds 4 maanden veel banaan, meerdere keren per week en ze zit nooit verstopt hoor. sinds 6 maanden eet ze ook wel veel brood, broodmonstertje hier. En vezelrijk eten schijnt de stoelgang beter te maken. Maar tussen 4 en 6 maanden ook geen verstopping. Rond 6 mnd at ze gerust een halve banaan op. Heb wel gehoord dat jbpm vaak doorslaat in diarree of verstopping. 
in elk geval werd hier het vele spugen niet beter door banaan. Meer vaste voeding hielp wel, tegen het spugen en de refluxklachten. Dan wordt het zuur wat meer gebonden denk ik. 

Terug
Bovenaan