Reflux door welke voeding?

Mijn dochter is 4 maanden en heeft nog steeds last van extreme reflux. Sinds een paar dagen maakt ze ook bromgeluiden als er iets omhoog komt of vastzit. Hebben jullie babies er last van? Krijgen ze borstvoeding of kunstvoeding?

Hoe kan je je eigen voeding nog meer aanpassen zodat baby minder last heeft van reflux? We lopen er al 4 maanden mee en ben ook eerder begonnen met eerste hapjes zodat melk niet zo snel boven komt. Toch zijn er dagen dat haar reflux veel erger lijkt en haar slaap verstoort.
 
Wat vervelend voor jullie kleintje en ook voor jullie natuurlijk. Wij zijn rond de 8/9 wkn begonnen met nutrilon AR (dat is gemengd met johannesbroodpitmeel) en dat gecombineerd met normale nutrilon. Dat heeft heel erg geholpen en nu we ook vaste voeding geven heeft onze zoon er nauwelijks nog last van (hij is nu bijna 8 maanden en begonnen met 4 maanden met oefenhapjes). Daarnaast is hij een buikslaper en de druk op zijn buikje helpt ook tegen de reflux, maar niet iedereen voelt zich prettig bij het buikslapen. Hopelijk is t snel minder en gaat t beter met jullie kleintje!
 
Ps ik gaf eerst borstvoeding (tot 4 weken en toen was ik er klaar mee..) maar denk niet dat dit ermee te maken heeft/had. Vriendin van mij haar zoontje had het ook heel erg en zij heeft nooit borstvoeding gegeven.
 
Mijn dochter heeft ook ontzettend veel gespuugd, voeding indikken met johannesbroodpitmeel hielp om de ergste randjes eraf te halen. Inmiddels 8 maanden en het gaat nu steeds beter, maar ze spuugt nog steeds wel.
 
Ben je al bij een dokter geweest? Wij kregen Johannes brood pitmeel voor geschreven. Al kreeg hij daar door weer obstipatie. 
Maar ga vooral niet zelf teveel proberen en vraag hulp van een professional 
 
Ik gebruik nutrilon AR + nutriton (voorgekookt johannesbroodpitmeel). Beide in overleg met consultatiebureau. Daarnaast krijgt dochter nexium via de kinderarts. Kinderarts adviseerde eveneens om johannesbroodpitmeel te gebruiken om de voeding in te dikken.
Daarnaast na een flesje 30 min rechtop houden zodat voeding zakt. 
Als je borstvoeding geeft kun je die ook indikken met johannesbroodpitmeel/nutriton. Ik weet niet wat je bedoelt met 'eigen voeding'?
 
Krampjespul helpt. Ingedikte melk werd geweigerd door mijn dochter. 
De eerste 9 maanden is de maag nog niet afgesloten aan de bovenkant, dus een beetje reflux is normaal.
Bij borstvoeding werd het bij mij erger van kool, rauwe ui, tosti ( de kinderarts dacht omdat het gebakken was, ik dacht zelf aan de gesmolten kaas, dat zal ik wel nooit zeker weten) en Radler 0,0 (waarvan ik eerst dacht dat het een veilig alternatief voor cola was?)
 
Maar als je je erge zorgen maakt, kan de kinderarts testen of het pathetisch reflux is. Als dat het geval is kunnen er maagzuur remmers voorgeschreven worden.
En eventueel kunnen er bloedtesten gedaan worden voor allergieën en intolerantie.
Onderzoek dat verder gaat dan een paar bloedtesten doen ze pas als het echt mis dreigt te gaan of het kind wat ouder is.
 
Terug
Bovenaan