Reflux en krampjes ? Wat nu...

<p>hallo iedereen,</p><p>ik ben nieuw hier dus geen idee of ik dit nu goed doe of iets dubbel plaats.</p><p>Onze dochter van 8 weken krijgt bv, ongeveer 2 weken geleden begon ze plotseling enorm te krijsen (6u lang non stop). We zijn toen naar de nightcare gegaan waar ons werd vertelt dat het waarschijnlijk reflux klachten waren. We kregen hier dan ook enkele tips welke we meteen hebben toegepast (rechter op voeden, niet te lang voeden, na voeding ongeveer 20-30 min rechtop houden, veel dragen in draagdoek en bedje ietsjes kantelen). Na deze tips was het krijsen en terug spugen zo goed als weg. </p><p>Sinds 2 dagen begint het echter opnieuw veel huilen, meer terug spugen, overdag onrustig en niet meer willen slapen maar dit nu ook in combinatie met krampjes welke al rond 11u beginnen (krampjes heeft ze niet tot nauwelijks gehad maar worden sinds 1 week duidelijk meer en ook heviger ). </p><p>Ze slaapt sinds ze 5 weken oud was al de nachten door en groeit verder heel goed (inmiddels 5510gr en 60cm). Heeft iemand tips wat nu te doen...</p><p>zelf twijfelen we of we bijv jbpm moeten geven ivm reflux klachten maar dan zouden de krampjes tegelijkertijd ook weer heviger kunnen worden... of eerst de krampjes proberen met iets van sab simplex... of beide proberen... hopelijk zijn er hier meer moeders die dit probleem herkennen en eventuele adviezen hebben.</p>
 
Ik had dit bij allebei mijn dochters. De eerste gaf ik ook borstvoeding. Hadden verschillende druppeltjes gebruikt niks hielp. Toen we overstap maakte naar kv werd het iets rustiger, omdat het bij bv ook veel gedoe er omheen brengt. Bij de tweede zijn we overgestapt op speciale kv binnen twee weken gelast meer. Toen ze 4 maanden was langzaam overgestapt naar normale voeding met jbmp. Met 4 maanden raken ze ongeveer van de krampjes af.
 
Bv en veel gedoe eromheen? Apart hoor! Bv is juist super om te geven. Als zelast heeft van krampjes zou je eens kunnen overwegen om langs een osteopaat te gaan (baat het niet dan schaadt het niet) geen medicatie maar handenwerk! Een vriendin heeft daar mega veel baat bij gehad bij hun kleine! En anders is sab simplex een wondermiddel! En ze baby’s vinden het ook nog lekker ook. En als dat goed gaat kun je de sab simplex langzaam afbouwen. druppeltje per dag minder ? Succes! Bv is overigens makkelijker verteerbaar dan kv! Dus vaak prettiger voor de darmen
 
Bij mijn dochter bleek de reflux uiteindelijk een reactie te zijn op koemelkallergie. Deze allergie betekende voor ons ook moeite met soja, zuur fruit en aan het begin een lichte gluten intolerantie. Ze zeiden heel makkelijk van ja zolang je borstvoeding geeft moet je koemelk vervangen met soja heel leuk maar veel kindjes met kma reageren dus ook heftig op soja, uit ellende at ik alleen maar droge crackers en fruit (kiwi) haha kind nog over de zeik. Moraal van het verhaal, luister naar je gevoel.. als jij denkt/voelt dat er meer is/speelt handel hiernaar. Heel veel succes! Niks is moeilijker als een verdrietig kleintje ?
 
Terug
Bovenaan