Reflux en nexium

<p>Hi allemaal,</p><p>Ons zoontje is vandaag 5 weken oud en sinds zijn geboorte is er veel onrust en huilen. Zijn grote broer heeft een KMA dus al snel mochten we ook nu weer op de neocate, dit brengt duidelijk meer rust. Nu heeft hij alleen ook veel last van verborgen reflux en hiervoor krijgt hij nexium. Nu is het alleen steeds na de fles van 11 uur dat er 2 uur later erg veel zuur naar boven komt en hij wordt hier wakker van en schreeuwt het dan uit, niks lijkt te helpen dan. Het lijkt ook wel alsof hij dan heel erg ligt te persen maar poepen doet hij dan niet.. het is ook zo opvallend dat het alleen op dit moment is. </p><p>Heeft iemand hier ervaring mee? en hebben jullie nog tips?</p><p>Alle reflux tips volgen wij al, het rechtop houden etc. Ik hoop op de gouden tip.</p>

Hee hee,

Hier ook een zoontje van bijna 7 weken met verborgen reflux. Hoe laat geef je de nexium? Ons zoontje raakte namelijk ook eerst verstopt van de nexium maar inmiddels weer 1x per dag ontlasting. Ook werkt de dosering ongeveer 12 uur dus misschien dat de dosering is uitgewerkt rond de tijd die je noemt? Wij kregen namelijk 5mg per dag voorgeschreven, dus een half zakje. Dit hielp de eerste 2 weken maar daarna niet meer. Officieel mocht hij niet meer hebben maar sinds ik 2 keer per dag een doses geef (met zeker 12 uur ertussen) is ons zoontje weer helemaal rustig. Ik heb wel 100 keer geïnformeerd of dit gevaarlijk was en ondanks dat er telkens tegen me gezegd werd dat de doses op 5mg moest blijven werd er ook telkens gezegd dat het geen kwaad kon. Heel onduidelijk allemaal..

We hebben meerdere keren afgebouwd in de hoop dat de dubbele doses niet nodig was maar dan begint de ellende weer van vooraf aan. Wij geven nu dus toch gewoon de dubbele doses. We hopen dat wanneer hij kan zitten dat we dit kunnen afbouwen.

Hopelijk vinden jullie ook snel de goede balans!
X

Terug
Bovenaan