Reflux en voeding

<p>Hoi! </p><p>Mn dochtertje van 10 weken oud(4 weken te vroeg geboren) weegt 4,3 kg. Ze mag nu 5 flessen van 150+5. Dit doe ik nu 3/4 dagen. Ze heeft ook verborgen reflux en hebben daar ook medicatie voor. Maar omdat ze nu zo een grote hoeveelheid in 1 keer krijgt spuugt ze echt heel de dag door. Haar ‘schema’ is 700/730 1100/1130 1500/1530 1900/1930 2300/2330 (moest ik van cb aanhouden, ook ter bevordering van het dag nacht ritme, overdag veel drinken in de nacht doorslapen, in de nacht komt ze nog wel 2 keertjes en dan mag ik 90+3 aanbieden als extraatje en hoef ik niet mee te rekenen met die 5 flessen) ik merk aan haar dat dit nog helemaal niet werkt, ze houdt ook nog geen 4 uur uit naar de volgende voeding, soms komt ze al na 3 uur en heeft dan echt honger. Nu wil ik van dit schema af en gewoon weer voeden op verzoek als zij honger heeft dat ze lekker mag eten en niet 4 uur hoeft uit te zingen. Maar hoe zouden jullie de flessen indelen als ze bijv om de 3 uur komt zn 7/8 flessen in 24 uur is 100 ml per keer? </p>

Om er nog even op terug te komen, ik kijk even terug in mn voedingspp (hield ik de flesjes in bij) volgens mij deed ze het goed op 120+4 en kwam ze wel om de 3 uur en dan 7 flesjes. 

Mijn dochter weegt 4,4 en ze krijgt 6 flessen van 110. We maken 120 + 4 en schenken dan terug. 
Ik snap niet dat je 5 flessen van het cb moet geven als ze snachts nog 2 keer komt. Ze heeft het dan duidelijk nog nodig? Op welke tijdstippen wordt ze wakker snachts? 
Wij gaven 2/3 weken geleden 7 flessen van 90 en moesten van het CB over naar 6 flessen van 135, nou daar heeft ze me toch last van gehad, enorm veel gehuild toen. 
Ik houd nu gewoon het volgende aan: lichaamsgewicht x 150, dat is wat ze mag op een dag en dat verdeel ik over de hoeveelheid flessen. 
Mijn dochter heeft ook reflux en krijgt daar medicatie voor en sinds deze week dikken we haar voeding ook ik met Johannesbroodpitmeel. 

Top dankje! Ga ik ook proberen. 
Ik heb geen idee, gezien haar lichaamsgewicht mag ze dit drinken en dan drinkt ze overdag veel en dan in de nacht niet, voor het doorslapen zei ze, maar wat ik hierboven zei doorslapen doet ze nog helemaal niet. Meestal komt ze tussen 230/330 uur maar toen ik op verzoek voedde lag het eraan wanneer ze de laatste avondfles had gehad, ze kwam eigenlijk standaard om de 3 uur. 

Geef je ook al de A.R voeding (anti-reflux)? Daar doet onze zoon het aardig op. Op advies van de huisarts hebben we dat opgebouwd totdat we een goede verhouding gevonden hadden.

Ar voeding heb ik inderdaad al geprobeerd en ook standaard voeding met jbpm, maar dit werkte averechts. Omdat door de verdikking het veel langer duurt voordat het allemaal verteerd is en bij reflux juist het maagje weer zo snel mogelijk leeg moet zijn. Het kwam nu juist bij haar omhoog en dan stikte ze half omdat de voeding zo dik was wat omhoog kwam. 

Ik zou 't advies van het CB over 5 flessen even lekker links laten liggen. Onze zoon is 4,5 maand en drinkt pas sinds 1,5 maand 5 grotere flessen op een dag. Uiteraard kun je wel elke dag proberen om 't schema aan te houden, maar honger is bij mij gewoon een fles. Dan maar een flesje extra. Ik zou haar wel de grotere hoeveelheid melk blijven aanbieden als ze zelf goed aangeeft wanneer ze genoeg heeft. Dan kom je vanzelf een keer op 5 flessen uit, lijkt me. 

Terug
Bovenaan