Reflux hero voeding/ medicijnen

Hoi,
Onze zoon van 5 weken heeft nogal last van reflux. We hebben eerst de kruidvat standaard voeding gebruikt en toen op een gegeven moment jpb daaraan toegevoegd van kruidvat eigen merk. Maar dit werkte niet genoeg, hielp wel iets tegen het spugen maar de spenen raakte iedere keer verstopt en onze zoon kreeg meer last van maagzuur.
Nu gebruiken we al enkele dagen Hero nutrisense comfort 1. Maar ook hier lijkt tie veel last te blijven hebben van maagzuur wat zeer doet. Nu vraag ik me af of het indikken van de voeding wel nut heeft. Wie heeft er positieve ervaringen mee? Of wil delen welke medicijnen juist voor hun kindje werkte? Ik vind het zo naar om te zien dat hij last blijft houden en daardoor ook slecht slaapt. Vooral overdag word tie geplaagd door de maagzuur waardoor hij slecht slaapt.
Ik hoor heel graag wat voor jullie kindje werkte! Alvast bedankt!
 
Hoihoi,

Ben je in overleg met een arts deze voedingen gaan gebruiken? Ik zou zelf niet te veel en te vaak wisselen van voeding. Waarin zie je dat je kindje erg veel last heeft van reflux? Vaak zijn veel “symptomen” ook gewoon baby gedrag. Een baby van 5 weken moet vaak nog leren slapen. Verwacht dus niet dat je baby al goed slaapt overdag.

Succes!

Liefs
 
Sws de voeding minimaal 2 weken de kans geven. Hero comfort is al ingedikt die dus niet meer indikken met jbpm. En als je jbpm gebruikt is de M-speen van difrax de enige die bij ons werkte. 


Alle gewone tips tegen refkux al geprobeerd? Medicatie is echt de laatste stap, dat is ook rommel en kan op lange termijn bijwerkingen geven. 


- vaker kleine flesjes
- na elke voeding minimaal een half uur overeind houden
- bedje schuin zetten (heel schuin! Vroeger deden ze een encyclopedie eronder voor het idee.
- jbpm vond ik fijner om zelf toe te voegen aan nutrilon omneo, dan kun je doseren. Want teveel leidt juist tot verstopping en krampjes. 

 
Ik zou de huisarts raadplegen, er is een standaard protocol voor vaststellen en behandelen van reflux. Indikken en adviezen opvolgen is stap 1. Indikken kan helpen, kan ook voor verstopping zorgen (verstopping kan ook reflux klachten geven). Dus fijn om je stappen in overleg met de huisarts te doen. Medicatie of andere voeding proberen zijn ook stappen in de richtlijn behandeling reflux. Als je jezelf wil inlezen vind ik het boek Reflux baby wel fijn. Dan lees je ook over symptomen om het te herkennen. Veel succes, het is heel pittig met een baby die heel veel onrust en ongemak heeft!
 
Hoi, bedankt voor jullie reacties! Ja, We doen zeker alles in overleg met de huisarts en het consultatiebureau. Hij heeft veel van de symptomen die ook in het reflux baby boek beschreven staan. Maar vooral de maagzuur die telkens blijft terugkomen baart me een beetje zorgen en vind het zo zielig dat hij daardoor telkens gewekt word uit z’n slaap overdag en als hij daardoor moet huilen. We zullen idd de hero voeding eerst 1 a 2 weken testen voordat we overgaan op andere mogelijkheden, maar was gewoon benieuwd naar andere ervaringen!?
Groetjes,Lynn
 
Terug
Bovenaan