Reflux of fase?

<p>Onze man van bijna 2 weken oud heeft sinds twee dagen opeens last van de voedingen. Na elke voeding houden wij hem lang hoog en valt hij meestal in slaap. Als we hem wegleggen wordt hij binnen een uur wakker, vaak door de hik of doordat voeding omhoog komt maar hij spuugt niet. Je hoort de voeding door de slokdarm omhoog gaan. Vervolgens komt hij wel in slaap als hij op mij ligt, maar ik slaap niet meer hierdoor?</p><p>Is dit een fase dat ze moeten wennen aan voedsel of tekenen van reflux? En iemand tips?</p><p>We geven flesvoeding van hero met dr brown fles. Heb gisteren even een prematuur speen geprobeerd zodat hij nog langzamer zou drinken maar dat maakte geen verschil. Hij doet er met de 1 speen een kwartier over en drinkt dan meestal net de 90 cc niet leeg.</p>

Elke baby heeft wel last van reflux, in meer of mindere maten... Als het blijft en echt veel last heeft moet je het laten nakijken.
Wat ik deed was de baby op een kussen een beetje rechtop laten liggen. Of op de zij vond hij ook fijn, evt met een handoekje tegen de buik zodat hij niet rolt. Je kan ook het bedje een beetje kantelen met boeken eronder ofzo

Dankjewel! We hadden net eindelijk een slaapje zonder hik of voedsel dat omhoog kwam. Nu helaas wel weer, maar hopelijk is het tijdelijk dat zijn lichaampje moet wennen! 

Het kan wel even duren hoor, bij mijn baby ging het pas bij 3 of 4 maanden beter met de reflux/boeren/hik/krampjes. Na elke voeding echt wel een uurtje last en onrustig voordat hij goed kon slapen.
Soms kan een osteopaat ook goed helpen trouwens! Al is het niet perse ernstige reflux, kunnen ze toch wat losser maken of tips geven

Terug
Bovenaan