Reflux; osteopaat of niet?

<p>Hi allen, </p><p>Compleet nieuw voor mij om dit zo neer te zetten en hulp te vragen. </p><p>Onze dochter is morgen precies 3 maanden oud en we tobben er dus al 2 maanden mee. De eerste 7 a 8 weken heeft ze overdag alleen maar gehuild, ja de hele dag. De nachten gingen daarintegen wel heel goed en vanaf een week of 6/7 sliep ze aardig door.</p><p>Nu is het zo dat ik erachter ben gekomen dat ze verborgen reflux heeft. Heel vervelend, dat verklaarde dan ook het vele huilen, niet (plat) in de box willen liggen etc. Nu verdik ik de voeding en moet ik zeggen dat het daarom nu al een week of 2 voor haar doen erg goed gaat. </p><p>Toch is ze overdag nog steeds unhappy.... Word snel wakker tijdens haar dutjes, terwijl ik zie dat ze d'r slaap nog niet uitheeft. Speentje geven en ze slaapt weer, maar dat 10 keer per dutje doen; ben je snel op uitgekeken. </p><p>Nu lees ik veel over een osteopaat en dat zij door middel van massage(?) kunnen helpen bij zowel reflux baby's als onrustige baby's. </p><p>Lang verhaal kort; heeft iemand hier ervaring mee? Zowel bij het helpen/verminderen van klachten bij reflux als het onrustig zijn gedurende de dag..</p><p>Eerlijk gezegd bij cb nog niet eens aangekaart, steeds als ik daarheen moest ging het een paar dagen super. Dan dacht ik dat deze fase over was, zodra ik geweest was begon het weer van voor af aan. Dinsdag moet ik weer, dus ga het ook daar navragen. </p><p>X</p>
 
Ah oké! Hopelijk werkt het voor jullie! Ga denk ik ook een eerste afspraak maken.. Vandaag geen land mee te bezijlen?
 
Bij mijn zoontje was de grootste boosdoener de koemelk.. sinds hij deze niet meer krijgt is zijn reflux heel erg verminderd. Osteopaat hoor je goede verhalen over, helaas bij mijn zoontje niet fantastisch geholpen, ook kreeg hij heel erge verergering na de behandeling. Maar tis t proberen waard, dan weet je ook voor jezelf dat je er alles aan hebt gedaan!
 
Hopelijk gaat het inmiddels al wat beter met haar! Hier heel positieve ervaringen mee. 
wat ook helpt en wellicht doe je dat al, is de box/bedje iets schuin zetten zodat ze niet volledig plat ligt.
succes! 
 
Terug
Bovenaan