Reflux/slecht slapen

<p>Ik heb een prachtig meisje van 5 maanden (bijna 6 maanden) oud en overdag is ze altijd lekker actief met haar beentjes en armpjes. Ze groeit goed qua lengte en gewicht alleen ben ik een beetje ten einde raad. Mevrouw slaapt slecht. Valt heel moeilijk in slaap en is ook regelmatig wakker doordat er een natte plek in haar bedje ligt. </p><p> </p><p>Ze blijkt koemelkallergie te hebben en zit aan de nutrilon pepti. Ik moet deze verdikken met johannesbroodpitmeel. Hiervoor zat ze aan de neocate maar daar had ze heeeel veel boeren van en vele mondjes terug.  Ik doe 2 schepjes johannesbroodpitmeel van nutriton maar nog steeds vele monden terug. Ook in bed. Of het nou een uur of twee uur na de voeding is.. er liggen genoeg hoeslakens in de was elke dag.</p><p> </p><p>Ze slaapt zo'n 4 uur overdag. 2x 2 uur. Soms schommelt het met de tijden want een vast schema met haar.. dat gaat gewoon niet. Ze gaat naar de opvang en daar heeft ze korte slaapjes maar tevreden.</p><p>Waar ik erg mee zit is dat ze nog snachts komt voor een voeding. Je denkt waarschijnlijk waar klaag je over.. nou zelfs als ze 5 flessen van 180 op heeft komt ze snachts. En ze komt niet voor een klein beetje.. maar voor gemiddeld 120 cc. Ik heb geprobeerd te rekken met elke keer speen te geven. Dan komt ze om de 15 minuten. Ze krijgt al een goede 180 om 11 uur. Ik heb rijstebloempap geprobeerd van de AH (door de koemelkallergie ben je gewoon beperkt qua keuze). Maar deze is vrij dun en heeft haar niet zo'n volle buikje gegeven. Fruithap en groentehap komen er net zo hard eruit als dat het erin gaat. Ik geef het nog steeds.</p><p>Ik geef 6x 150 cc overdag of 5x 180cc. Met 2 schepjes johannesbroodpitmeel van Nutriton.</p><p>Ik hoop dat er meerdere mensen zijn die dit hebben of er iets in herkennen. Ik word een beetje wanhopig want net was ze al 2 uur aan het spoken (bleek er een goede boer dwars te zitten). Waarschijnlijk komt ze rond 3 uur weer. En dan weer om 6 uur. </p>
 
Hoi!
Wat lastig dit. Ik snap volkomen dat je even je verhaal kwijt wilt en tips/herkenning wilt hoor! Wij hadden tot maand 5 te maken met reflux bij mn zoontje. Zelfs 2x medicatie gehad ervoor. Slaapt ze al hoog? Dat deed al veel goed bij ons. Wij deden een boekje onder de ledikant waar het hoofdje lag. En heeeel langzaam voeden.. speentje kleiner evt.  Bovendien zeg je dat ze vaker komt, ik gaf vanaf het begin borstvoeding, nu nogsteeds. Is pap voor het slapen een idee? Mn zoontje ging met 6 maanden uit zichzelf om 21 uur slapen, rond 20 uur kreeg hij een bordje pap. Vulde goed en bleef beter zitten in de maag. Denk dat er ook varianten zonder melk zijn. Je kan het gewoon met de eigen voeding klaarmaken zoals op de verpakking staat. Een idee misschien? Veel succes!
 
Terug
Bovenaan