Reflux-test

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met het laten doen van een refluxtest? Mijn dochtertje van 8 maanden spuugt zich namelijk een slag in de rondte. Dit heeft ze altijd al gedaan, maar met het zitten en staan zou het veel minder geworden moeten zijn. Dit is echter niet het geval. De huisarts heeft geen idee, het consultatiebureau had verwacht dat het nu over zou zijn en weet het ook niet. Een vriendinnetje opperde een refluxtest, maar de een zegt dat dit een hele eenvoudige test is en de ander dat het een heel vervelend onderzoek is voor zo'n kleintje. Weet   iemand meer? En kan de huisarts dat of moet ze dan naar het ziekenhuis.

Ik hoor graag wie hier meer over weet.
Alvast bedankt!
Lies-Anne
 
Hoi,

Waarschijnlijk heb je het al geprobeerd, ik maak het alleen niet op uit je berichtje maar heb je al Johannesbroodpitmeel geprobeerd? Ons dochtertje Isa (7 maanden) spuugde zich ook gek, sinds we dit gebruiken door de flesvoeding (ook door de fruit en groentehap!) gaat het echt veel beter. Ze spuugt soms nog een beetje maar het is echt een geweldige verbetering.Van de refluxtest weet ik helaas niks, ik hoop dat het bij jullie gauw minder wordt! Succes.

Groetjes,

Nathalie
 
Hoi

Een refluxtest is een zogenaamde PH meting waarbij ze de zuurgraad van de maaginhoud meten.
Dat doen ze via een slangetje in de neus waaraan een kastje zit, dat blijft 24 uur zitten en in die tijd is het de bedoeling dat je kindje doet wat ze normaal ook doet.
Aan de hand van de zuurgraad weten ze of je kindje reflux heeft.
Ze wordt dan wel opgenomen in het ziekenhuis tijdens de meting.

groetjes bianca
 
Hoi,

Wij zijn in juni geweest in het ziekenhuis voor een test om te kijken naar een eventuele reflux, maagklep die niet goed sluit.
We moesten naar de rontgenafdeling. Mijn zoontje moest een fles met een soort pap drinken en mijn man en ik moesten in een rontgenvrij vest want  tijdens het drinken van het papje moest hij op de tafel liggen en lieten ze rontgenstralen over zijn maag en hals gaan daaraan konden ze zien waar het het papje heen ging en of het dus weer omhoog kwam omdat het maagklepje niet goed werkte.
UIteindelijk bleek bij ond iets veel ergers aan de hand te zijn wat niets met reflux og maagje te maken had. Maar goed dat is een ander verhaal
 
Terug
Bovenaan