Reflux

<p>De eerste 2 weken heb ik volledig borstvoeding gegeven. Maar toen heb ik een borstontsteking gehad en minder melkproductie dus aangevuld met kunstvoeding. Sindsdien is baby van nu 5 weken begonnen met overgeven. Hij gaf halve tot hele voedingen terug. We zijn begonnen met johannesbroodpitmeel en hrt spugen is gestopt.</p><p>Wel merk ik andere klachten waarbij ik aan reflux denk. Maar deze klachten had hij dus de eerste 2 weken na de geboorte niet toen ik volledig borstvoeding gaf. Mijn vraag is, kan reflux later optreden? De klachten zijn: meerdere malen per dag de hik, hoesten, zure gezicht trekken, loslaten tijdens het drinken.</p><p>Nu lees ik dat veel huilen en niet slapen ook bij reflux horen maar dit hebben wij gelukkig niet. Alleen heeft hij de laatste tijd moeite met ontlasting en zijn de krampjes terug en huilt hij dus wel veel met persen en slaapt niet goed. Maar dit zie ik niet als reflux. Komt meer door de ontlasting die moeizaam is lijkt mij?</p><p> </p><p>Ik heb wel tips gelezen over reflux op Google maar is dat het alleen. Ik bedoel geen behandeling of zo nodig? </p>

Hoi. Geef je nog steeds kunstvoeding erbij? Dan zou je nog kunnen denken aan een vorm van koemelkallergie.
Ik zou je adviseren om eens naar een goede ostheopaat te gaan. Daar heeft mijn zoontje veel baat bij gehad. 
Als hij niet heel veel last heeft van de reflux dan zullen ze verder geen behandeling met medicijnen inzetten. Dan zijn de standaard tips als voeding indikken, minimaal 30min rechtop na de voeding, bedje schuin wel handig om te proberen. 

Reflux komt idd later voor want de aanmaak van maagzuur moet nog op gang komen. Hier begonnen de klachten rond 2 weken en na drie maanden kwamen we erachter dat er ook nog een koemelkallergie meespeelde

De kans is ook groot dat je baby gewoon last heeft van "standaard" krampjes op deze leeftijd. Dit piekt meestal rond 6 weken, en gaat na een paar weken vanzelf ook weer over (of in ieder geval minderen).

Ik herken mijn verhaal wel in die van jouw.. onze kleine man ook toen met jbm begonnen spugen gestopt..  was hij denk 10 weken oud.. hoesten enz deed hij nu ook nog steeds ...ik zou je aanraden naar osteopaat te gaan.. onze kleine man is nu 5,5 maand oud en ben afgelopen week voor het eerst gegaan en achteraf dacht ik had ik dat maar eerder gedaan...  

Zijn middenrifje schijnt dus erg vast te zitten en nekje maar dat kan dus een oorzaak zijn van dat hoesten en boeren enz... ga volgende week weer... kam nooit kwaad..

Terug
Bovenaan