<p>De eerste 2 weken heb ik volledig borstvoeding gegeven. Maar toen heb ik een borstontsteking gehad en minder melkproductie dus aangevuld met kunstvoeding. Sindsdien is baby van nu 5 weken begonnen met overgeven. Hij gaf halve tot hele voedingen terug. We zijn begonnen met johannesbroodpitmeel en hrt spugen is gestopt.</p><p>Wel merk ik andere klachten waarbij ik aan reflux denk. Maar deze klachten had hij dus de eerste 2 weken na de geboorte niet toen ik volledig borstvoeding gaf. Mijn vraag is, kan reflux later optreden? De klachten zijn: meerdere malen per dag de hik, hoesten, zure gezicht trekken, loslaten tijdens het drinken.</p><p>Nu lees ik dat veel huilen en niet slapen ook bij reflux horen maar dit hebben wij gelukkig niet. Alleen heeft hij de laatste tijd moeite met ontlasting en zijn de krampjes terug en huilt hij dus wel veel met persen en slaapt niet goed. Maar dit zie ik niet als reflux. Komt meer door de ontlasting die moeizaam is lijkt mij?</p><p> </p><p>Ik heb wel tips gelezen over reflux op Google maar is dat het alleen. Ik bedoel geen behandeling of zo nodig? </p>