Reflux

Ik zou de nexium zeker doorzetten. Nexium werkt niet in 1 dag. Dat heeft even z'n tijd nodig om alles te herstellen. Daarnaast kan je kijken wanneer de klachten het hevigst zijn. Wij hebben opgegeven moment nexium verdeeld in de ochtend en avond; omdat over de hele dag door klachten waren.
Zijligging kussen werkte hier goed, maar buik slapen werkt vaak nog beter omdat het zuur dan minder omhoog komt. Ik weet natuurlijk niet hoe oud je kindje is. Overdag zoveel mogelijk in de draagzak dat is voor reflux kindjes echt heel fijn! 

Anemoontje, fijn dat jouw ervaring is dat Nexium niet meteen werkt. We worden een beetje wanhopig langzamerhand dus dat biedt weer wat hoop.. Deelde je dan de dagdosering door 2? 

Hallo rozenmeisje,

Is jullie zoontje ook zo aan het spugen?  Groeit hij wel? Poept hij inmiddels wel weer?
Ons zoontje spuugde erg veel, viel af en de ontlasting werd steeds minder. Hij had uiteindelijk een verdikte maagsluitspier. (pylorushypertrofie). 
Ik hoop voor je dat je dat kan uitsluiten. Ons zoontje is inmiddels hieraan geopereerd en maakt het nu weer super maar google het even na en trek anders zo snel mogelijk aan de bel want dit wil je niet te lang aankijken. 

Annabellie, dat klinkt erg hedtig, gelukkig gaat het nu weer goed met jullie zoontje. Ons kindje lijkt verborgen reflux te hebben, pas toen we met verdikte voeding begonnen ging hij mondjes teruggeven. Hij poepte laatst inderdaad een paar dagen niet goed maar met de nieuwe voeding is dat gelukkig weer beter. Ik ga het toch even googlen voor de zekerheid, vooral omdat het stweds erger lijkt te worden ?

Ja het hoeft ook zeker niet te zijn dat jouw kindje het ook heeft maar ik had er nog nooit van gehoord. Ik modderde maar wat aan met het idee zal wel reflux zijn.
Had het toen ook fijn gevonden als iemand me op dit had gewezen, dan hadden we misschien nog wel sneller kunnen reageren. 
Maar goed dat is achteraf, het gaat nu allenaak weer heel goed en hij ontwikkeld echte spekbeentjes. ;-) 

Ik was met mijn zoontje naar de osteopaat geweest. Heeft heel goed geholpen. Niet helemaal over, maar wel gelijk een stuk minder. Heb je dat al geprobeerd?

Terug
Bovenaan