Reflux??

Hoi!!

Hier een bezorgde mama.
Onze.dochter van 5 maanden heeft dagelijks last van haar melk wat terug omhoog komt. Of eigenlijk zijn het puur de maagsappen... dit gebeurd denk ik zo'n 5 á 6 x op een dag.. waarvan 2x werkelijk met paniek in haar ogen. Ik zeg altijd dat het lijkt alsof ze net haar hoofd boven water heeft. Zo hapt ze naar adem. Als moeder vreselijk om te zien. Daarna is het ook altijd huilen. Die andere 4x lacht ze meteen erna.. dan is het ook niet zo heftig.

Ze is een gulzige drinkster. Daarom jhbpm aan de fles toevoegen op aanraden van huisarts/consultatie bureau. Verder drinkt ze haar fles wel graag & zonder moeite. Haar maagzuur komt vaak pas 2u na de fles omhoog... of pas vlak voor ze weer een nieuwe voeding moet.

Zijn er moeders met baby's die hetzelfde hebben meegemaak of meemakent? En dan met name het paniekerige naar adem happen?
Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet..
Ik hoor vaak dat het een fase is.. en dat dit uiteindelijk over gaat.... maar ik vind het vreselijk dat dit haar dagelijks gebeurd.

Ik hoop van jullie te horen! Xx
 
Dit is toch wel reflux. Mijn dochter heeft dit van dag 1 tot 3 maanden, reflux is vaak samen met koemelkallergie. Mijn dochter heeft koemelkallergie, soja. Dus zou voor zekerheid vragen om melkvrije voeding te krijgen voor de kleine
 
Heel herkenbaar! Jbpm is niet bewezen dat het werkt en kan tot verstopping leiden, dus als dat geen verschil maakt, zou ik er mee stoppen en je huisarts vragen om een proefbehandeling Nexium ((es)omeprazol). Dat haalt het zuur uit de maag, waardoor de reflux geen zeer meer doet. Geeft overigens ook kans op verstopping (wij hebben er forlax bij gekregen). Heeft je dochter ook andere symptomen? Zoals niet plat willen liggen, maaiende armpjes, huilerig etc? In het boek "Reflux baby" staat veel interessante informatie hierover!
 
Bedankt voor je berichtje!
Nee.. ze huilt niet veel & wil ook wel plat liggen.
Maaiende armpjes.. tijdens de fles? Ze is wel bewegelijker grworden tijfens het drinken.. maar niet extreem. Na de fles is ze best relaxed. Enige is dus het spugen + 2x dat paniekerige als e iets omhoog komt. En ze huilt wel dan... maar niet ontroostbaar.

Bedankt voor je tips!!
 
Oke, dat klinkt niet als gecompliceerde reflux (gelukkig maar!). Zou het nog kunnen dat jij ook bezorgd/angstig naar haar kijkt als dat gebeurt en ze daar evt op reageert? Hier kijkt ze ook wel eens even zo als ze bijv met een verstopte neus aan het drinken is en dus even geen adem krijgt. Is wel maar kort hier hoor, en ik kan het plaatsen dus heb er geen zorgen over. Ik zou in elk geval geen medicatie gaan vragen als ik het zo lees, dat heeft ook bijwerkingen en het lijkt niet alsof ze er echt pijn van heeft gedurende de dag. Maar je kunt altijd het aan je huisarts of het CB vragen en er bijvoorbeeld even een filmpje van maken om te laten zien.
 
Wauw.. ik reageerde net wakker... & zonder bril. Excuus voor de typfouten ?
Bedankt!!
Nee.. ik heb ook niet het idee dat ze dit heeft.
En ja.. ik kijk wel bezorgd naar haar.. maar durf wel met zekerheid te zeggen zeggen dat ze echt door de hoeveelheid maagzuur ineens zo paniekerig kijkt!
Inderdaad maar eens proberen vast te leggen...

Koemelk allergie heeft ze ook niet echt symptomen van...
Behalve dan het spugen & winderigheid! Dát doet ze wel... - persen tot ze een windje laat! Ontlasting vaak om de dag & zonder moeite .

Lastig hoor... baby's. Haha.
 
Terug
Bovenaan