Reflux?

Hallo, mijn dochter is 7 weken oud en heeft veel last van melk dat omhoog komt. Kreunt dan & huilt of schreeuwt het soms echt even uit. Dit gebeurde eerst vaak zo’n 2.5/3u na de fles.. maar intussen gebeurd het meerdere keren tussen de voedingen door. Vooral als we haar neerleggen. Maar dus ook als ze alweer bijna de volgende voeding krijgt. Ze spuugt niet, of in ieder geval bij niet, maar het komt wel naar boven. We zorgen al dat ze niet te snel drinkt, houden haar sowieso een half uur omhoog, doen rustig aan met haar maar toch gebeurd dit elke keer. Ook krijgt ze heel vaak de hik. Klinkt wel als (verborgen) reflux toch. Hebben op aanraden van het consultatiebureau johannesbroodpitmeel geprobeerd, maar dit werkt niet. als ik de huisarts bel krijg ik te horen ‘mondjes terug geven is normaal de eerste maanden, maar mocht je echt denken dat er wat aan de hand is dan voeg maar johannesbroodpitmeel toe aan de voeding & hou haar maar goed omhoog..’ hier heb ik dus niks aan. En bij het consultatiebureau kom ik ook niet veel verder want die gooien het steeds op ‘volg je eigen gevoel’ en als ze wel wat te melden hebben hebben ze stuk voor stuk een compleet andere mening/ander antwoord dus dat is ook niet handig. Herkent iemand deze symptomen & heeft iemand tips? ? Ps. Eerste kindje dus behoorlijke twijfelkont & gruwelijk onzeker. ?<br />
 
Volg je eigen gevoel en blijf er op hameren dat je geholpen wordt. Desnoods elke dag de huisarts bellen ofzo...
Ik weet van een vriendin dat zij goede hulp heeft gekregen van een osteopaat, dat de reflux klachten na 1 afspraak al minder waren
 
Er zijn 3 stappen in de behandeling, stap 1 is idd adviezen over omhoog houden en jbpm, stap 2 is medicatie proberen. Dat staat gewoon in de richtlijn voor huisartsen dus ik zou hier rechtstreeks om vragen. Hier ook een ervaring met verborgen reflux, ook al had ik al een kindje werd ik er ook mega onzeker van, veel mensen in de omgeving hadden in eerste instantie het idee dat het wel prima ging maar wij hadden een oververmoeide baby die niet sliep en gingen er zelf aan onderdoor. Houd vol met zeuren, zoek meerdere wegen (bijv ook via consultatiebureau). Ik kan het boek Reflux baby ook aanraden. En denk maar zo: je zeurt niet voor jezelf, je zeurt voor je kindje. Pijn krijg je niet weg gemoederd, hoe hard je ook werkt (wat je waarschijnlijk al veel te veel doet!) Nu alles eindelijk is opgelost bij ons, hebben we een blije baby en dat gun je elk kindje toch?
 
Hier ook een baby van 3.5 maand ook al vanaf de 1ste maand reflux, voeding komt meerdere x na voeding op, soms slikt ze het weer terug en soms komt er een mondje terug. Maag kreunend geluid als het op komt, maar is een vrolijke baby en slaapt goed.
 
Ons dochtertje is ook bekend met reflux
Wij hebben het reflux kussen van Snoozzz besteld, hierdoor ligt ze hoger en het is een ergonomisch fijn kussen.
Daarnaast hebben we op advies van de kinderarts Gelilact om de voeding in te dikken.
Veel kindjes reageren niet of nauwelijks op jbpm.

Succes!
 
Terug
Bovenaan