Reflux..

Hallo, zijn er ouders die zijn overgestapt van gewone voeding naar AR voeding.<br />Mijn dochter heeft last van Reflux.. opboeren, kokhalzen, verslikken, spugen (gelukkig niet heel veel – maar ze heeft er wel last van)<br />Nu krijgen we het maar niet onder controle met johannesbroodpitmeel. Te veel schepjes maakt het zo dik dat ze bijna niks drinkt, te weinig schepjes dan komt het er weer uit. Ook met spenen is het elke keer een gevecht.. ik wordt er een beetje radeloos van ?<br />Zijn er mensen die zijn overgestapt op Anti Reflux voeding & hebben jullie daar goede ervaringen mee? Ik hoor het graag.<br /><br />Ps. Ze krijgt nu Albert Heijn eigen merk voeding. 180-6 met 3 schepjes johannesbroodpitmeel. Meer of minder is geen optie.<br /><br />Ik ben bang als ik overstap op A.R voeding dat de hoeveelheid melkpoeder & johannesbroodpitmeel misschien niet goed genoeg is voor haar. Kan dat? <br />

Ja wij hadden hero comfort met jbpm erin, veel te veel voor ons kindje, raakte er erg van verstopt. Zelf doseren is iets meer werk maar dan kun je het wel beter afstemmen. Veel meer is die AR voeding niet trouwens, gewoon melk mer jbpm (of ander soort verdikkingsmiddel) erin. Die hero comfort was ook nog tegen krampjes ed overigens maar aangezien die juist ontstonden door teveel jbpm niet handig

Ja hoor wij van eigen merk Kruidvat overgestapt op AR van Kruidvat. Van te voren ook vanalles geprobeerd met JBP maar wat een gedoe allemaal. Die AR voeding werkte helemaal prima! Geen geklungel meer met alles erbij doen om in te dikken. Gewoon een flesje maken met de AR poeder. Uitvinding! Wij hebben uiteindelijk wel omeprazol vloeibaar gekregen voor t maagzuur wat regelmatig terug kwam en waar die last van had. Dit gebruikt hij nu nog (19maanden). Ik raad AR voeding meteen aan!

@mamaVanMJR dus er bleef, ondanks de A.R voeding, wel nog steeds melk terugkomen? Dat zou toch juist niet moeten als er johannesbroodpitmeel in zit? ?

Net op aanraden van de Nutricia Kindervoeding Lijn 4 schepjes johannesbroodpitmeel toegevoegd & goed geschud maar dat wordt 1 grote schuim bende.. niet te drinken.. zij zegt dat schudden veel beter is dan roeren, maar ik vind dat maar apart. Het is niet te drinken dan..

Hij heeft vooral last van maagzuur wat omhoog komt maar dat die niet doet uitspugen. De AR voeding is al ruim meer dan het halve werk qua verandering. Als je dat toepast zonder dat geklungel met JBP dan kom je al een heeeelll einde! Zwz kreeg die van ons ook obstipatie door jbp. En precies wat jij zegt met dat t een grote brok werd, of juist niet, of goed maar werkte de speen niet altijd mee. Al met al veel gedoe met dat jbp. Dus gewoon AR en het even de tijd geven, 2 weken en je zult verandering zien! En de fles wat meer rechtop geven.

Ja!!

Onze dochter begon pas met spugen toen ze 3mnd oud was. Volgens de dokter en het CB was het geen reflux, gezien het pas na 3 maanden begon.

Maar ze bleef spugen, dronk op den duur nog maar 30cc per fles, spuugde 4x per nacht d'r heeele bed onder, spuugde bloed mee omdat haar slokdarm zo kapot was. Ze huilde uren en slapen deed niema meer. Pas toen ze 800gram was afgevallen in 4 weken tijd was het ineens paniek bij het CB en mochten we eindelijk naar de kinderarts.

De kinderarts zag het direct: refluxziekte, de ergste vorm van reflux. Hij vond het bizar dat we pas zo laat doorgestuurd werden en ik en mijn man waren zó moe van het zorgen voor ons kind en het slaapgebrek. We konden niet meer. En onze dochter was veranderd in een hoopje ellende, ze was echt letterlijk aan het overleven.

We kregen NAN AR voeding uit België. Wij wonen in Zeeland en hier is het vrij bekend. We moesten dit online bestellen en het is niet goedkoop, maar vanaf die dag heeft ze NOOIT meer gespuugd en groeide ze weer. Die voeding was een godsgeschenk. Het heeft ons écht geholpen. Jhbp is niet nodig in combinatie met deze voeding. NAN voeding is op basis van aardappelzetmeel ipv broodpitmeel en dat is hetgene wat écht verschil maakt in deze voeding voor reflux kindjes.

Dus tja, probeer het zeker eens! Succes!!

Momenteel gebruiken wij voor onze zoon de hero. Nutrisense comfort + voor z’n reflux dit helpt best wel goed. Het haalt niet al dat spugen en maagzuur weg bij ons kleintje. Maar het scheelt al een hoop. Hij heeft geen last hierdoor met poepen of krampjes gelukkig, maar dat kan natuurlijk per kindje verschillen… Succes met zoeken naar de juiste middelen!

Bij ons biedt het uitkomst om in iedere fles 1 tablet schussler celzout nr 9 te doen. Ze geeft wel eens n mondje terug en als ze in een sprongetje zit wat meer maar geen gesmek meer van voeding wat heen en weer gaar of juist golven eruit. Heb deze tip via een homeopaat dus de meningen zullen verdeeld zijn of t wel of niet goed is. Wij zijn er iig enorm mee gehilpen

Terug
Bovenaan