Reflux

Onze kleine meid van 6 weken heeft symptomen van reflux
Spuugt regelmatig mondjes terug ook soms nog na 2 uur als ze ligt maar soms ook veel spugen
Soms slikt ze het weer door
Veel de hik met huilen erbij als lang duurt
En soms huilen na voeding
Dit is niet elke dag zo maar wel vaak
Consultatiebureau raad johanesbroodpitmeel aan maar ik lees vaak dat ze hier krampen door krijgen wie heeft hier ervaring mee?
Krampen hebben we nu goed onder controlle met sab simplex en wil niet dat ze weer krampen krijgt

We houden haar al minimaal half uur rechtop na de fles
Voeden al wat rechterop
Bedje en box ook rechterop aan hoofdeind

Tip: het boek reflux baby. Daar staat ook heldere informatie in over jbpm. Ik wilde het niet geven omdat ik niet fulltime wilde kolven (reflux baby en peuter slokten al alle aandacht en energie op) en de bv niet wilde stoppen. Zijn toen met medicatie gestart. Er is een protocol (staat ook in dat boek) dat jbpm eerst geprobeerd moet worden, daarna pas verder kijken. Gelukkig dacht m’n huisarts mee ipv zich hier alleen maar op vastbijten. De kinderarts daarna was minder fijn helaas (tip: vraag een ander met de juiste expertise als je niet serieus genomen wordt). Via een fb pagina die ik een tijdje volgde hierover (reflux baby NL/BE heette die geloof ik) werd gelilact aangeraden om in te dikken. Heb hier zelf geen ervaring mee. Sterkte in elk geval!!

Dankjewel had die van jou ook deze klachten
Kan het bij reflux dat ene dag wel zo is andere dag niet En niet bij elke fles?

Het is heel herkenbaar wat je schrijft. Ik heb zelf een dochter van 6 weken met deze klachten. Het is hier wel elke dag aanwezig en ipc ook bijna na elke fles. Wij dikken nu de voeding sinds een weekje in en vind de extra krampen erg mee vallen. Geven ook sab simplex erbij en probiotica elke dag. 
En ze krijgt ook pepti als voeding. 

Hoi,
Wat super vervelend. Ik zou geen jbp gebruiken en ook geen sab simplex.
Bezoek eens een Osteopaat die kan je waarschijnlijk goed helpen.

Zeer herkenbaar verhaal! Rot hè? Ik realiseer me achteraf pas hoe onrustig onze baby ervan was en hoeveel energie het kostte. Jbpm heeft bij ons inderdaad weer veel krampen gegeven, heel snel weer mee gestopt. Na van alles te proberen medicatie gestart (nexium) en dat helpt super! Liever niet maarja het zo laten was ook geen optie gezien de klachten. Eerste paar dagen geeft dat wel wat krampjes maar niet extreem. Misschien even overleggen met de huisarts/kinderarts?

Ach, zo sneu hè….

Wij gebruikten 2 weken lang (biologische) jbpm, maar hiervan kreeg ze áánzienlijk meer kramp. Sab simplex leek tegen de kramp wel wat te helpen! Niet tegen reflux ☺️

Wij geven onze dochter al 12 weken johannesbroodpitmeel in elke voeding. Helpt met de reflux, dochterlief kotst alsnog redelijk wat maar zonder jbpm is ze echt een fonteintje.... Mn dochter heeft geen extra kramp gehad. Wel poept ze wat minder vaak (om de dag ipv elke dag) maar heeft er geen last van en poep is niet dik of klonterig. Ze is nu 16,5 weken en is een blij ei! Let wel, sommige baby's kunnen er diarree (en dus extra kramp) van krijgen, dit gebeurt echt niet bij alle baby's! Ook is jbpm natuurlijk, gemaakt van gedroogde en gemalen bonen ofzo... Kan geen kwaad voor t lijfje dus. De medicijnen die ze voorschrijven voor reflux kunnen wel kwaad op zo'n jonge leeftijd!! En vaak werken de medicijnen niet eens bij baby's.... Mn moeder is kinderarts en zij weigert mijn baby aan de medicijnen te zetten... Lekker aan de johannesbroodpitmeel, zegt ze!

Terug
Bovenaan