reflux

Hallo.

Vrijdag  met mijn zoontje naar ziekenhuis geweest. Hij heeft reflux en kinderarts ging gastroscopie doen. Wat is dit erg bij zo beebjes! Ik was er zelf niet goed van...
Maar goed dat hij het zelf niet snapt en al weer helemaal vergeten is. Zn maagje en slokdarm was ontstoken dus heeft hij nu weer andere medicatie.Ook hadden ze bloed getrokken. Zn handje ziet helemaal blauw... Hopelijk gaat het rap beteren nu...  

Hebben er hier nog beebjes last van reflux?

Groetjes carol en Rhune ( bijna 9 weken )

Hoi hoi,
Wij denken dat onze dochter reflux heeft. Maar ipv de test die jullie kleintje heeft gehad, krijgt ze het ene na het andere medicijn voorgeschreven. Nu hebben we besloten om overal mee te stoppen. Ze spuugt werkelijk alles bij elkaar.. Maar liever dat dan al die zooi om maar te testen wat helpt.. Terwijl zo'n test wel naar is, maar dan weet je het tenminste! Zijn jullie er al lang mee bezig?
Groetjes Judith

Hoi

Mijn zoontje van ruim 4 maanden heeft ook een reflux. hij krijgt hier twee maal daags zantac voor. al naar een dag gebruik zagen we resultaat (had dokter ook gezegd dat je het snel zou merken). Hij was weer zo blij.
Hij spuugt niet heel erg overdreven (hoeft ook niet persee). nu eigenlijk bijna helemaal niet meer. Wel heeft hij een hese stem. schijnt toch ook een kenmerk van reflux te zijn.
zijn bedje en aankleedkussen staan wel in de anti-trendelenburg stand (met de pootjes van het hoofdeinde een cm of 15 omhoog) zodat het bedje iets schuin staat en aankleed kussen ligt ook schuin.  Zo heeft de maaginhoud minder snel de kans om terug in de slokdarm te lopen.
Dit werkt prima (doen wij ook op mijn werk met verstandelijk gehandicapten kindjes die last hebben van een reflux)
Mijn zoontje vind het allemaal wel best zo en is een supervrolijk kereltje.
Misschien heb je er iets aan. Ik zou sowieso het bedje   schuin zetten, helpt echt en ze slapen er niet minder om hoor.( niet aleen het hoofdeinde maar heel het bedje)

groetjes Judith

Hallo,

Ons zoontje heeft al vanaf 3 weken last van reflux. Hij huilde wel 10 uur op een dag. Weken lang. De huisarts schreef zantac voor, maar dit hielp bij hem helaas maar 2 weken. De huisarts stuurde ons toen door naar de kinderarts en die schreef losec voor. Vanaf dat moment ging het steeds beter. Toen ons zoontje 4 maanden was mochten we er mee stoppen. Hij zat weer heerlijk in zijn vel. Ons zoontje heeft nooit veel gespuugd, maar wel veel opgeboerd. Door het maagzuur ging zijn slokdarm irriteren en dat deed hem zó veel pijn... echt heel zielig. Ook hebben wij zijn bedje schuin gezet, dat is nu nog zo eigenlijk. Ons zoontje is nu 1,5 jaar en een aantal weken geleden begon hij over te geven. Was totaal niet ziek, maar gaf steeds over. De huisarts constateerde... weer reflux. Tegenvaller natuurlijk, want wij hoopten dat het nu over was. We hebben 2 weken weer losec gebruikt en ons mannetjes is weer helemaal de oude. Hij kan er overheen groeien, en daar gaan we maar vanuit. Het kan ook een zwakke plek zijn en zo af en toe terug komen.

Ik ben trouwens vanaf het moment dat reflux werd geconstateerd gestopt met borstvoeding , en ben overgegaan op Nutrilon AR (anti reflux) deze voeding dikt na in de maag en dat heeft ook heel erg geholpen.

Het komt goed, maar is heel vervelend.

Hoi allemaal, mijn zoontje had ook erg veel last van reflux. Hij heeft eerst Losec gekregen, maar die tabletjes zijn moeilijk oplosbaar en toe te dienen, de apotheek gaf ons toen de tip omephrazol te gebruiken. Dit is hetzelfde medicijn maar dan in capsules, deze brak ik open en gaf de korrels dan met een beetje melk op een lepeltje of in een spuitje. Dit werkte bij ons erg goed, de ontstekingen verdwenen en hij begon weer meer te lachen. Hij is nu 1 1/2 en geeft alleen nog terug als hij benauwd is (hij heeft luchtweg problemen)
Hoop dat jullie er wat aan hebben, groetjes Loes

Hallo er,

Ik las je bericht op het forum. Mijn zoontje heeft ook al vanaf 3 weken last van reflux. Hij is een week opgenomen geweest omdat hij zo slecht dronk en afviel. Hij spuugde niet veel, maar slikte wel steeds en begon heel hard en veel te huilen na een voeding of een boer. Sinds anderhalve week gebruiken we nu de zantac drank. Buiten het feit dat hij het ontzettend vies vindt en het zó zielig is om het hier tweemaal daags mee te kwellen heb ik het gevoel dat het ineens niet meer zo goed werkt. Hij huilt weer veel meer en slikt ook. Wat zal ik nu doen? Afwachten maar? Ik weet het niet zo goed, ze hebben nog geen onderzoekn bij hem gedaan.

Groetjes S.

Hoi!

Ook hier een refluxbaby. Bij Quinn gaat het om verborgen reflux. Hebben van de ha Omeprazol gekregen en dat werkt super. Moeten nu wel weer gaan afbouwen.....spannend! De vorige keren was dat niet echt een succes. Maar we proberen het weer!
Verder staat zijn hoofdeinde omhoog, voeden wij hem zo veel mogelijk rechtop, na de voeding eerst een kwartiertje rechtop zitten en dikken wij de voeding in met Nutriton. Daar duurt zijn voeding alleen zo lang door! Misschien toch Nutrilon AR proberen??
Al met al een heel gedoe, wat in mijn geval toch steeds voor zorgen zorgt. Hopelijk groeit hij er snel overheen.
Veel succes ermee.....

Wendy

Hoi,

Hier ook gewezen reflux, vanaf 2 maanden alles afgekolfd en ingedikt met nutriton, dus "ER" je hoefde niet te stoppen met voeden. Ik voed nu nog steeds, ukkie is nu 9 maanden. Na dikke 4 maanden gestopt met nutriton en toen ging het vanzelf beter...  

Terug
Bovenaan