Reflux

Hallo meiden,

Hoe weet je of je kindje (verborgen) reflux heeft? Ik heb op internet wel een aantal dingen opgezocht maar het is me nog niet helemaal duidelijk. Spuugt je kindje gelijk na de fles of zit er wat tijd tussen. Spuugt je kindje veel enz.
Wat kan je er zelf aan doen (welke voeding)?
Bedankt.

Groet,
Wendy
 
Hoi Wendy,

onze zoon heeft wel gespuugd, maar had gelukkig geen reflux. De zoon van mijn collega wel en die heeft veel baat gehad bij de behandelingen van een manueel therapeut.
Wij zijn zelf met onze zoon (toen hij 6 weken was) naar de chiropractor gegaan.
Het is het proberen waard!

Sterkte en ik hoop, dat het snel beter gaat met je bundeltje geluk!

Groetjes, Marijon
 
Hoi,

Mijn dochter had ook reflux. Ze spuugde zowel direct na het eten, als een tijdje na het eten.
Het was echt projectielspugen zoals ze dat noemen. Zowel zij als ik waren dan nog schoon maar een meter verderop lag al haar melk. Gelukkig had ze geen last van zuur, want dan huilen veel kindjes ook.
Overigens is het over na 1 jarige leeftijd.

Succes

Reneke
 
Hoi Wendy,

Onze dochter had last van verborgen reflux. Ze spuugde dus niet, maar na ieder flesje liep er maagzuur terug in haar slokdarm. We merkten het doordat ze 's nachts rochelende geluiden maakte (alsof er slijm in haar keeltje zat). Onze huisarts heeft ervoor gezorgd dat ze 48 uur ter observatie in het ziekenhuis werd opgenomen nadat ze een nacht helemaal hoestend en proestend wakker werd (en het leek alsof ze er bijna in stikte). Daar zijn ze achter de verborgen reflux gekomen. Ze heeft vervolgens 4 maanden losec (medicijn) gekregen en dat hielp!

Groetjes, Patricia
 
Terug
Bovenaan