Reflux

Hallo allemaal,

Ik heb een dochter geb. 18 mei 2003 nu dus 5 maanden oud. Ca. 2 maanden na haar geboorte begon ze veel te huilen en ook de borstvoeding wou niet echt goed meer.
Met ca. 3 maanden ben ik met borstvoeding gestopt en overgegaan op nutrilon flesvoeding. Ook dit was geen succes.
Na nog 4 weken modderen is m'n dochter in het ziekenhuis opgenomen, aangezien ze de fles geheel niet meer wou drinken en bij het zien ervan al in paniek raakte en alles bij elkaar huilde.
Na onderzoek (oa met video opname tijdens flesvoeding) konden de artsten constateren dat ze last heeft van Reflux. MAAR de zuurtegraad van de terugvloeiende voeding is laag, dus mogen ze geen medicijnen geven.
Toch heeft mijn dochter echt veel last van de terugvloeiende voeding en de fles geven is dan ook geen pretje meer.

Ik heb nu alles geprobeerd van Omneo, Nutrilon A.R., Johannesbroodpitmeel etc.
Nu willen de spenen ook niet geheel meewerken. (gebruik nu de avent fles met papspeen, maar dit gaat erg snel. Ook een kleinere speen lukt niet, dan wil de voeding er niet meer door met het broodpitmeel erdoor.)

Als ik de omneo aanmaak met broodpitmeel bv. 5 schepjes heeft ze de fles nog binnen 10 min. leeg en dan huilen omdat het te snel in de maag is gekomen.
Wel helpt het de reflux om de voeding in te dikken.
Ze krijgt dan nu ook al haar eerste groente hapjes en dat gaat prima. Fruit moeten we nog even mee wachten volgens de logopediste omdat dit te zuur is en ze nog weer meer last van de reflux kan krijgen.
Haar bedje staat al op boeken en ook op het aankleed kussen ligt ze een beetje omhoog.

Ik kan vrijwel nergens iets vinden op het internet over reflux babies en dan met name babies die dus geen hoge zuurtegraag hebben.

Wie kan mij tips geven en/of verhalen vertellen of heeft zelf ook een baby met dit probleem.

Alvast bedankt!
 
hoi,

erg vervelend zeg! ik hoor van een heleboel mensen die baby's hebben met voedingsproblemen dat frisolac soms een uitkomst biedt. mijn zoontje heeft enorme krampjes gehad en alleen met frisolac was het minder erg.

succes!
 
Mijn dochter had dezelfde symptomen en Frisolac Comfort loste alles op! Ik geloofde het zelf bijna niet.

Ik hoor ook van veel mensen met moeilijk drinkende beby's dat Frisolac het wel prima doet.

Succes ermee!
 
Hoi Tynke,

ik heb zelf ook een baby met reflux. Naut, mijn zoontje, is inmiddels 6 1/2 maand (geboren op 8 april). Ik wil je wel mijn verhaal vertellen, al is het een lang verhaal.
Naut krijst al vanaf zijn geboorte, maar spuugde eigenlijk vrijwel niets. Zo heeft het even geduurd tot we er achter waren wat het was.
Met 10 weken heeft hij een ph-metrie in het ziekenhuis gehad en bleek zijn zuurgraad vrijwel continu beneden de 2 te liggen. Veel te laag dus. Hij heeft vanaf toen Losec en Prepulsid gekregen. Ook wij zijn trouwens eerst begonnen met borstvoeding, daarna allerlei soorten voedingen to we nu gewoon Nutrilon geven met Johannesbroodpitmeel. Ook staat bij ons alles omhoog en brengt hij veel tijd door in zijn wipstoel. Er is trouwens nog wel een goeie voeding tegen Reflux en dat is Enfamil (van Mead Johnson). Voordeel van deze voeding is dat het pas verdikt in de maag. Dus ook geen gezeur met spenen. Helaas kreeg Naut er hele harde ontlastin.
Om ene lang verhaal wat korter te maken, Naut krijgt nu 40mg Losec (en nog steeds Prepusid). En nog steeds zit ik met een krijsend kind. De kinderarts begrijpt het ook niet. Naut heeft inmiddels 3 ph-metrie's mét medicatie achter de rug en nog steeds blijft het zo zuur. Ze weten niet waarom hij maar zuur aanblijft maken ondanks de zuurremmer. As. maandag gaan ze een slikfoto maken om verder te kijken.
Je begrijpt, ik weet héél goed hoe het is om een reflux baby te hebben en dat is soms gewoon overleven.
Wij gebruiken nu trouwens de Avent 3 speen (dus met 3 gaatjes). Nutrilon 2 (180cc water met 6 schepjes) met 5 schepjes Nutriton. en dat gaat heel goed. Ik heb ook heel lang gezocht naar de juiste verhouding met de juiste speen. Wat een gedoe he?
Als je meer wilt weten, mail me gerust: c.g.evers@home.nl (altijd fijn om te weten dat je niet de enige bent toch?)
Ik wens je iig veel sterkte. Ik weet wat je doormaakt! :) Reflux is echt een naar monster.
Ik heb geloof ik nog wel wat interessante links over reflux als je die wilt hebben want er is inderdaad bar weinig informatie over te vinden.

Groetjes, Cornelie
 
Hallo Cornelie,

Onze baby van 3.5 maanden heeft ook een reflux. Ik las in je reactie dat je interessante sites over reflux hebt kunnen vinden. Ik heb hier wel interesse in, want er is inderdaad haast niets over te vinden.

Alvast bedankt

Groetjes Margriet
 
Terug
Bovenaan