reflux

Mijn dochter van 3maand heeft last van reflux.Ik zou normaal nu met een fruitsapje kunnen beginnen.Maar met die reflux(zuur) ga ik nog wachten.Zijn er mensen die dit zonder problemen kunnen geven aan kindjes met reflux?
 
Ik weet niet waarom je nu met een fruitsapje zou willen beginnen, maar het advies luidt om pas met 6 maanden ander voedsel dan borstvoeding te geven. Als je dus geen specifieke reden hebt om iets anders te geven, zou ik er nog een paar maandjes mee wachten.

Groetjes,
Pauline
 
Ik heb tot 2maand bortvoeding gegeven.Via kind en gezin vroegen ze me of ik met een fruitsapje wou beginnen(nu 3maand),een paar lepeltjes appelsien of pompelmoessap.Op 4 maand ga ik met groentenpap beginnen.Ik denk dat er wel een verschil is als je borstvoeding geeft.Dit kan je blijkbaar langer doen zonder bijvoeding.Die vaste voeding is wel goed voor kinderen met reflux.
 
An,
Zo te lezen kom je uit Belgie en daar zijn de richtlijnen anders dan in Nederland. De landelijke richtlijn van de consultatiebureaus in Nederland is tegenwoordig idd vanaf zes maanden, ivm met kans op allergien etc.
Zeker als je kindje last heeft van reflux zou ik gewoon nog even doorgaan zonder bijvoeding.

Succes en sterkte, want het is wel zielig zo'n kleintje met reflux...
 
Terug
Bovenaan