reflux

Hallo ik ben mama van een zoontje van 11 weken en heb een dringende vraag.
heeft iemand ervaring met Reflux baby's?
En hoe herken je dat precies?
Ik weet dat baby's dan veel last hebben  van  hun maagje en veel spugen, maar zijn er nog meer dingen waar ik op kan letten, ik denk nameljik dat mijn zoontje t ook heeft
Ik kan zien dat hij t aan zn maagje heeft en spuugt zo veel zelfs met johannesbrootpitmeel door zn voeding, en ik weet niet of het er mee te maken kan hebben dat hij dan ook moeiljik poept, want dat gaat ook gepaard met flink persen en huilen terwijl de poep toch normaal dun is (geen diaree ofzo)
Thx!
Groetjes een IK WEET NIET MEER WAT IK ER AAN KAN DOEN, HEB ALLES AL GEPROBEERD mama

oh ja ps. verder is t een heel tevreden en lief ventje hoor!
 
Hoi,

Iedere baby met reflux is anders,als je het niet vertrouwd ga dan even langs de huisarts zeker als hij veel spuugt, als hij veel spuugt zal hij mender vochtin zijn lichaam hebben om een nornmale stoelgang te hebben,vaak moeilijker poepen voor z'n kleintje ,wat gebruik je voor voeding?
anders moet je nutrilon omnea proberen voor spugen en een moeizame stoelgang!
het duurt wel een weekje voordat je baby is gewnd aan andere voeding.
mijn dochtertje heeft ernstige reflux die ze heeft over gehuoden na een hernia diafragmatica ze ligt nu in het ziekenhuis omdat ze niet meer drinkt en alls uitspuugt, nu is gebleken dat de maag weer omhoog is gekomen en dat betekend dat ze weer zal moeten worden geopeerd voor de vierde x.
door middel van slikfoto's met contrastvloeistof kunnen ze zien of er een ernstige reflux aanwezig is doordat de maag door het middenrif schiet
groetjes monique
komt je kindje wel aan? ga aub even langs de dokter voor verwijzing voor foto's


gr monique
 
Hallo.. Als ik zo je klachten hoor klinkt het inderdaad niet als reflux.. Ik heb twee kids waarvan allebei met koemelkallergie en de laatste heeft reflux gehad.. Wat jij beschrijft klinkt me meer als een allergie.. Dan zijn ze veel onrustig en hebben ze last van hun maagje, verstoppingen en spugen errrrggg veel.. Ook met pitmeel.. Het beste wat je kan doen is even naar de huisarts, echt waar.. Die kan je het beste adviseren.. Zo blijf je tobben.. En je kindje ook.. Succes!!! groetjes Marianne
 
Hoi,

Ik heb een zoontje en hij heeft ook reflux. Ik had het zelf al snel door, omdat een nichtje van mij het ook had, dus ik herkende daar veel van. Hij begon steeds meer te spugen, het kwam er echt met bogen uit. Ik heb toen een kussen onder zijn matras gelegd, zodat hij in zijn bedje niet plat lag, maar iets schuin. Ook heb ik hem niet meer plat in de box gelegd maar altijd in zijn wipstoeltje. Ik ben hem ook andere voeding gaan geven, Nutrilon AR. Ook andere voedingen geprobeert, maar hierop reageerde hij het beste.
Op het CB heb ik vaak aangegegeven dat ik het idee had dat hij reflux had, maar hij groeide goed, dus ze deden er niks aan. Vond ik heel frustrerend. Pas op het moment dat hij begon af te vallen, toen gingen er belletjes rinkelen en moesten we direct naar de kinderarts en werd hij dezelfde dag nog opgenomen voor onderzoeken. En daar kwam inderdaad uit dat hij reflux had. Ik wil je daarom zeggen: blijf echt je gevoel volgen en ga ermee naar de huisarts!
Veel sterkte! Ik ben benieuwd hoe het afloopt!

Groetjes Betty
 
Mijn dochterje van 2 weken spugt ook heel erg.
Net na het voeden alleen wat mondjes. Daarna leg ik haar te slapen en dan een uur later begint ze heel hard te huilen en daarna spugt ze echt alles eruit. Zo ontzettend zielig dat ik zowat wel mee kan huilen. Het komt dan zlefs uit haar neus.
Maandag heb ik een afspraak op het CB. Ben erg benieuwd of ze aangekomen is. Ik heb telefonisch de tip gekregen op haar wat recht op te houden ook in haar bedje. Dus ik leg nu een handdoek onder haar matrasje.
Ik heb echt medelijden met haar. Dus ik ben ook blij dat ik maandag bij het CB terecht kan.

Groetjes Ris
 
Hoi,

Mijn dochtertje is nu 4,5 maand en heeft vanaf het begin al last van spugen.Met de BV waren het golven en johannesbroodpitmeel hielp niet.Ben toen overgestapt op fles.Had toen Nutrilon Omneo_Ook dit hielp niet.Zit nu sinds kort op Nutrilon AR en dit bevalt ons prima.Het gaat steeds beter.We lopen nog wel bij een kinderarts en die adviseerde de Nutrilon AR.Dus ik hoop dat dit blijft werken,heb er echt baat bij.

Groetjes Els mama van Caitlin(1309)
 
Terug
Bovenaan