reflux

wie heeft er ook een kindje met reflux.
graag zou ik wil weten hoe het bij jullie gaat.
mijn zoontje heeft twee weken in het ziekenhuis gelegen en zijn
ze  er  achter dat hij reflux heeft hij heeft er nu medicijnen voor.

gr monique

hoi. Heb je wel eens aan een osteopaat gedacht? Je kindje aan de medicijnen is ook zielig. En doktoren verwijzen je nooit door anar een osteopaat. maar van alle mensen die ik gesproken heb en naar een osteopaat zijn geweest was hun kindje na 3 behandelingen van reflux af. Een osteopaat masseert op bepaalde plekken dus niks engs. Ik wil dit zelf ook gaan proberen

hoi hoi,

Mijn oudste zoon (nu 1 jaar en 9 maanden) heeft ook reflux gehad. Toen hij vijf weken oud was is hij opgenomen in het ziekenhuis. Hij heeft daar ruim een week gelegen. Ook hij heeft tot bijna zes maanden medicijnen gehad in combinatie met omhoog liggen en ingedikte voeding. Na zes maanden ging het een stuk beter met zijn spugen, omdat hij meer vaste voeding kreeg en minder vloeibaar. Nu heeft hij helemaal nergens last meer van. Dus als hij met medicijnen zich beter voelt, dan is dat toch super. Ze geven hem het niet voor niks.

groetjes,
Miriam

hallo, verevelend hoor.
Ons zoontje heeft ook reflux, hij is nu 8mnd en krijgt al een aantal maanden medicijnen, zuurremmers.
Hij spuugde niet eens zoveel, nu steeds minder ook, maar hij had waarschijnlijk een ontsteking aan zijn slokdarm waardoor hij heel veel pijn had. Ik vind het niet fijn om hem medicijnen te geven maar ze zegen dat het verder onschuldig voor hem is. Wij zijn in het begin ook eens naar cranio-sacraal therapie geweest, te vergelijken met een osteopaat, hij werd daar wel rustig van maar ik weet niet zeker of het daar door kwam. Maar het kan de reflux niet genezen aangezien het maagklepje met de tijd dichter moet groeien en dit kan een osteopaat natuurlijk niet. Wij hebben vanuit het ziekenhuis ook fysio gehad en zo wat oefeningen en houdingen geleerd. Al deze dingen kunnen de pijn wat verzachten maar het blijft toch heel lastig.
Heel veel sterkte ermee.

Terug
Bovenaan