REFLUX !!

hoi hoi allemaal,
ik ben moeder van een mooie zoon van inmiddels al weer 6 maanden en nu heeft hij waarschijnlijk een afwijking aan de nieren en nu wil ik daar informatie over zoeken op internet maar ik kan bijna niets vinden dus nu is mijn vraag????
IS ER IEMAND DIE MIJ MEER KAN VERTELLEN VAN REFLUX AAN DE BLAAS/NIEREN BIJ EEN JONG KIND ??????????
Ik hoop at iemand mij meer kan vertellen of verhalen kan uitwisselen.

groetjes, kusjes,
Mama van Djevenny

Ik wil niet vervelend zijn, maar ik denk dat dit onderwerp hier niet echt thuis hoort.
Misschien dat je de vraag kunt stellen bij de maand waarin je bevallen bent, of een andere rubriek.
Ik denk dat je dan meer kans hebt, dat iemand je kan helpen bij het zoeken naar info en/of een antwoord.
Ik kan je helaas niet aan informatie helpen, maar wil je toch heel veel sterkte wensen met je zoontje!!

Liefs Snuffel  

Hoi,
'Wij kwamen er vorig jaar mei achter dat onze dochter ook reflux had. Ze was toen al 5 jaar. We kwamen erachter doordat ze al 6 weken blaasontsteking had en nierontsteking erbij kreeg. Ze heeft toen een week in het ziekenhuis gelegen aan een infuus met antibiotica. De uroloog vertelde ons dat jonge kinderen er wel overheen kunnen groeien. Maar omdat Nadia al 5 was, zou het niet vanzelf overgaan. Dus is ze in augustus hieraan geopereerd. Het was een dagopname. Ging wel onder narcose. De uroloog heeft er iets tussen gezet, zodat de klepjes beter afsluiten en de urine dus niet meer terug kan lopen naar de nieren.
Gelukkig is de operatie geslaagd, ze heeft sindsdien nog wel twee keer blaasontsteking gehad, maar dus niet meer haar nieren ontstoken. Ze blijft wel onder controle bij de uroloog. (1x per halfjaar). En als we vermoeden dat ze blaasontsteking heeft moeten we een plasje naar het ziekenhuis brengen ipv naar de huisarts.

Het is opzich geen gevaarlijke afwijking, maar als de nieren te vaak ontstoken zijn gaan ze wel steeds minder werken door lidtekenvorming. Vanmdaar dat er dus wel iets aan moest gebeuren.
'Maar zoals ik al schreef, jonge kinderen kunnen er overheen groeien, dus ik weet niet of ze bij jouw zoontje er meteen wat aan gaan doen.

Succes ermee.

Liefs Annemarie

Terug
Bovenaan