Reflux

A

Anoniem

Guest
Hoi Mede mama`s,

Ik heb een vraagje over mijn zoontje Remco van 4 maanden.
Hij heeft ernstige Reflux en omdat ik wou beginnen met bijvoeding ben ik gaan minderen met jbpm en daarvoor in de plaats een paar schepjes Nutrix.
Ik ben nu een week aan het minderen, maar gaat hij van de Nutrix weer enorm spugen.
Hij huilt extreem veel en weigert de laatste 2 dagen steeds vaker zijn flessen.
Ook word hij s`nachts weer wakker van waarschijnlijk brandend maagzuur.
Vanavond ben ik weer overgestapt op wat ik altijd deed.
210 water +7 schepjes voeding en 10 schepjes jbpm.
En 4 voedingen per dag.

Nu is mijn vraag eigenlijk:
Wanneer gaat Reflux over?
En wat geef je je kind (als hij iets ouder is) te drinken?
Of kan je gewoon de fles met jbpm als drinken zien?
Ik hoop dat jullie hier antwoord op weten.

Alvast bedankt.

Groetjes Margaretha, mv Julian (bijna 4) en Remco (4 maanden)

Hoi!

Quinn is over 24 uur en 15 minuten exact een half jaar en ik begin de laatste 2 weken het idee te krijgen dat hij duidelijk minder last krijgt van zijn  (verborgen) reflux. Ik ben vanaf een maand of 4 begonnen met fruit en dat ging goed. ben daarnaast wel gewoon zijn flessen met jbpm blijven geven en toen nog geen ander drinken, omdat hij dat nog niet nodig had volgens het cb. Hij heeft ook al die tijd gewoon nog zijn medicijnen gekregen. Deze ben ik 6 weken geleden rustig gaan afbouwen, naar om de dag een halve. Tijdens mijn vakantie (ongeveer een week of twee terug) ben ik begonnen met rijstebloem. gaf wat gedoe, omdat ik ook jbpm erdoor had en dat dus niet door de speen ging. Sinds afgelopen zondag krijgt hij nu 's avonds een fles met melk en rijstebloem en geen jbpm. de andere flessen zit het nog gewoon doorheen. zijn medicijnen heeft hij deze week ook duidelijk minder nodig! In zuid-frankrijk heb ik ook soms een sapje gegeven, maar alleen als ik rustig de tijd had om hem daarna een poos rechtop te houden en hij niet heel erg druk aan het doen was. Was verbaasd hoe goed dat nu gaat. Een paar weken geleden was water of sap echt nog geen optie!
toevallig dat ik vandaag tegen mijn moeder zei dat ik nu pas echt het idee heb dat zijn reflux nu écht minder wordt. de ha had ook gezegd dat het vaak wel tot een maand of 6 á 7 kan duren voor het minder wordt.......

Lang verhaal en ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Wendy

Hoi meiden,

Sorry, ik kan je niet helpen.  Maar wat is eigenlijk verborgen reflux? Reflux is toch als het maagklepje niet goed sluit en je kindje daardoor veel melk teruggeeft? Of heb ik dat nou helemaal verkeerd?  En hoe is dat dan anders dan 'gewoon' melk spugen na het drinken? Ik vraag dit omdat yanick (5 maanden) nog veel en vaak spuugt na het drinken. Hij groeit heel goed vanaf het begin af aan, dus ik maak me er geen zorgen over. Maar ik begin me eigenlijk af te vragen of het wel nog normaal is dat hij nu nog zo veel spuugt. Hij huilt/mekkert soms eventjes en dan komt er ineens een golf(je) melk terug. Daarna is hij weer vrolijk.

Sorry dat ik je topic gebruik voor mijn eigen vragen, maar het gaat ook over reflux, dus hopelijk vind je het niet erg.

groetjes, Paulien

Hoi,
Het geeft niet hoor dat je op deze topic ook vragen stelt.
Daar was ie voor bedoelt

Volgens mij is verborgen Reflux dat ze niet echt heel veel spugen, maar als de melk omhoor komt dat ze het dan weer doorslikken. Ze hebben dan heel vaak de hik en ze zijn steeds aan het herkauwen, haha.
Ik weet niet helemaal zeker of dit het is, maar dat vond ik op internet.

Gewone Reflux is idd dat het maagklepje niet goed afsluit.
Bij Remco is het zo dat hij contant melk spuugt.
Ook al heeft hij de fles al 3 uur geleden gehad.
Hij rolt nu sinds anderhalve week van rug naar buik en nu spuugt hij nog meer.
Ik heb gisteravond en vanmorgen weer "gewoon" zijn melk gegeven hoe ik het eerder deed en wat een verademing zeg.
Vooral voor hem, hij heeft niet weer gespuugd.
En hij is een stuk vrolijker.
En wij hebben allemaal een heerlijke nacht gehad

Bij "gewoon" melk spugen is het volgens mij alleen 1 keer na de voeding spugen en dan is het klaar.

Groetjes Margaretha,

hoi hoi

jayla heeft ook reflux wij zijn er met 4 weken acheter gekomen toen heeft ze drie dagen in het ziekehuis gelegen voor een ph meeting

jayla is als dymatuur geboren en toen ze thuis was vond de kraamzorg dat haar flesje wel verhoogd kon worden nou het kwam er met golven uit ze is er twee keer in blijven hangen dat mijn man met zijn ping de melk\slijm uit haat keelt je moest halen een keer was het zo erg toen was ze pure bloed aan het spuugen toen zijn we meteen naar de eerste   hulp gegaan en bleek ze reflux te hebben en doordat ze steeds spuugte waser een bloedvatje gesprongen

nu krijgt ze friso comford met een exra schep erdoor heen (voor de groei)
ook heeft ze een keer per dag zantac vloeibaar
we hebben in het begin haar hoofd einde van haar bedje omhoog gezet met een handoek maar dat is nu niet meer nodig

aleen wilt ze de fles alleen drinken als ze recht opzit dus lekker in je armen wilt zee niet

veder krijgt ze gewoon bijvoeding groente puree ik niet heel fijn maar een beetje grof haar fruit prakte ik voorheem met liga om het dikker te maken maar nu kan ze het gewoon hebben

voor de roosvice of ander soort drinken kan je aan je kinderarts een verdikking middel vragen weet effe niet meer hoe die heet maar lijkt op behangers lijm zo ziet het eruit

maar jayla heeft hem niet meer nodig

veder   gaat het wel goed met jayla haar reflux
het spuuger heeft ze nog wel maar niet meer zo heftig
we hebben gewone friso gebrobeert maar dat is echt te dun voor haar daar verslikt ze haar in en kwam weer met golfe eruit
dus blijf verlopig nog aan de comford

groetjes mariella

Terug
Bovenaan